استاندار اردبیل خواستار تهیه طرح هادی قشلاق های بالای 20 خانوار عشایر استان اردبیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای عشایر استان اردبیل با بیان اینکه عشایر استان همواره نقش بسزائی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی ایفا کرده اند بر تلاش برای خدمت رسانی بیشتر به قشر عشایر استان تاکید کرد و گفت: بدلیل کمبود امکانات اداره کل امور عشایر استان، ادارات کل راهداری و حمل و نقل، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشلاق های بالای 20خانوار را با کدگذاری به روستا تبدیل و خدمات روستائی از قبیل راه سازی، اجرای طرح هادی و...ارائه دهند.

وی با اشاره به درخواست هایاهالی برخی قشلاق ها برای افزایش محدوده قشلاق های خود گفت: در تصمیم های تعیین محدوده قشلاقات و کاربری آن با در نظر گرفتن املاک و واحدهای دامی و مسکونی عشایر تجدید نظر شود.

وی صدور سند مالکیت رسمی به املاک عشایر استان در قشلاق ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استانرا خواستار شد و گفت: از هزینه یک هزار تومانی در هر متر مربع جهت صدور سند مالکیت روستائی به عشایر استان تخفیف داده شود.

قادر هنرمند مدیر کل امور عشایر استان اردبیل نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد این اداره کل بیان کرد و گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید 276 پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 29میلیارد تومان در مناطق عشایری استان اجرا شده است.

وی از تهیه و تحویل 305 دستگاه پنل خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز و سیار عشایر استان خبر داد و گفت: احداث، بازگشایی و نگهداری 3 هزار کیلومتر جاده مناطق ییلاقی و قشلاقی، پرداخت یک میلیارد و 200میلیون تومان کمک بلاعوضدر صندوق توسعه کشاورزی و عشایری، توزیع 12 هزار تن آرد خام، پرداخت 3 میلیارد و 200میلیون تومان تسهیلات بانکی به 640 نفراز دیگر اقدامات اداره کل امور عشایر استان بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.