رییس سازمان نظام پزشکی از ساماندهی کلینیک‌های زیبایی سطح شهر با کمک وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ما یک وضعیت نابسامانی درکلینیک‌های زیبایی در سطح کشور داریم که باید در درجه اول به این کلینیک‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مجوزها باید بازنگری شود و آمادگی داریم به این نابسامانی‌های کلینیک‌ها رسیدگی کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: متاسفانه خدمات زیبایی در برخی از این کلینیک‌ها توسط پزشک یا افراد ذی‌صلاح انجام نمی‌شود این درحالیست که این افراد خود را پزشک معرفی می‌کنند.

زالی تصریح کرد: ما آمادگی داریم پروتکلی که با وزارت بهداشت داشته‌ایم را اجرایی و عملی کنیم.

وی در خصوص تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای یادآور شد: تبلیغات این نوع شبکه‌ها در حالت غیرمجاز انجام می‌شود در حالی‌که برخی از داروهای ترک اعتیاد از مواد مخدر تشکیل شده و به جای بهبودی فرد معتاد ضربه دوبرابری بیشتر از اعتیاد به بیمار وارد می‌کند.

۱۹۸ دادسرای نظام پزشکی در کشور وجود دارد

زالی گفت: سازمان نظام پزشکی دارای سیستم دادسرایی بوده و اینکه کسی در روند پیگیری پاسخی نگیرد، مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: نظام پزشکی دارای 198 دادسرای انتظامی در سراسر کشور است که شکایت در دادسرا ثبت و پرونده را دادیار رسیدگی می‌کند که این دادیار بسیار موجه بوده و سابقه کار مکفی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: شکایت یا وارد شده یا غیروارد اعلام می‌شود که شکایت وارده به هیأت بدوی رفته و شکایت غیروارد به شکات اعلام می‌شود.

 زالی اضافه کرد: زمانی که شکایت غیروارده به شکات اعلام شد، آنها صرف‌نظر کرده و یا در پرونده قصد ادامه یافتن دارند و حتی اگر دادسرا آن را مختومه اعلام کند فرد شاکی می‌تواند مستقیماً به هیأت بدوی مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مسیر قانونی در پیگیری پرونده مشخص است اضافه کرد: این مسئله باعث شده که نیاز به ارجاع به جای دیگر نباشد.

وی تصریح کرد:‌در هیأت تجدید نظر استان هیأت بدوی، هیأت عالی و دادسرا کارشناسان و اعضای آن متفاوت بوده و تکراری نیستند تا اقدامات لازم در پیگیری پرونده‌ها به صورت دقیق انجام شود.

رییس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در ارتباط با خطاهای پزشکی باید گفت که درصد آمار این خطاها نسبت به آمار جهانی بسیار پایین است و حجم خدمات ارائه شده پزشکی در سال گذشته در کل کشور 850 میلیون خدمت سرپایی و بستری بود.

زالی گفت:‌ رسانه‌ها باید به موضوع خطای پزشکی به صورت فنی و فرآیندی وارد شوند و فرهنگ خوداظهاری خطای پزشکان به صورت پایلوت در برخی از بیمارستان‌ها انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس این فرهنگ خوداظهاری صندوق‌هایی در بیمارستان‌ها تعبیه شده که مسئولین می‌توانند آن را بخوانند و دیگر پزشکان ترس از اعلام خطا نداشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی یادآورشد: شورای پیشگیری از خطاهای پزشکی نیز تشکیل شده و همه اقدامات لازم در این راستا صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار