معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ابلاغ راهنمای بالینی سبب ارتقای کیفیت خدمات می‌شود و خطاهای پزشکی را کم می‌کند.

فرید حسینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به راهنماهای بالینی اظهار داشت: ابلاغ راهنمای بالینی به وسیله وزیر بهداشت سبب ارتقای کیفیت خدمات پزشکی و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم می شود که این مساله با تامین بودجه طرح تحول نظام سلامت بهبود پیدا می کند. 
 
وی بیان کرد: اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی یکی دیگر از اقدامات موثر وزارت بهداشت است تا به وسیله بودجه خاص برای بیمارستان‌های آموزشی در نظر گرفته شود که این مراکز می‌توانند از عهده مخارج و هزینه‌های خود در بیایند. 
 
حسینی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین پروژه‌های وزارت بهداشت است و مشکلی که این طرح دارد بحث تامین منابع مالی آن است که من امیدوارم بودجه خوبی برای سال‌های آینده در نظر گرفته شود. 
 
وی عنوان کرد: برای بازسازی و مقاوم کردن بیمارستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیازمند تامین بودجه است که با توجه شرایط کشور فعلا منابعی را برای این کار تامین نشده است. 
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای پیشگیری از استعمال دخانیات دانش آموزان، برنامه‌های تبلیغی و آموزشی خوبی را در دست اجرا دارد و من امیدوارم با انجام کارهای فرهنگی بتوانیم آنها را از این کار نادرست آگهی بخشیم. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار