امارات به تازگی نگران حملات احتمالی موشکی نیروهای یمنی به خاک خود شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد؛ نوشت امارات به منظور محافظت از خاک کشورش در برابر حملات موشکی احتمالی از یمن، سامانه های ضد موشکی مستقر کرد. 

پایگاه اینترنتی العهد لبنان با اعلام این خبر به نقل از شبکه المسیره نوشت: امارات که در تجاوز عربستان به یمن مشارکت دارد، سامانه های ضد موشکی «تاد» آمریکایی و «پانتسیر» روسی را مستقر کرده است. 

پس از آن که شهرهای طائف و جده عربستان هدف حملات موشکی (نیروهای یمنی) قرار گرفت، امارات از پرتاب موشک های یمن با برد بیشتر نگران است. یعنی این احتمال وجود دارد که خاک امارات در معرض تهدید موشکی یمن قرار بگیرد. 

از آغاز تجاوز سعودی، امارات سه بار هدف حملات موشکی  در یمن قرار گرفته است که در یکی از آن ها اردوگاه آن در صافر در استان مارب شرق یمن هدف قرار گرفت. در این حمله دهها سرباز اماراتی کشته شدند. در حمله موشکی به اردوگاه شعب الجن در جنوب استان تعز نیز فرمانده نیروهای اماراتی در یمن و همچنین فرمانده نیروهای سعودی و افسران اسرائیلی و سرکردگان القاعده کشته شدند. علاوه بر این در حمله موشکی دریایی در ساحل غربی یمن، کشتی سویفت امارات هدف قرار گرفت و غیرقابل استفاده شد و از تاثیر نیروهای دریایی اماراتی کاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار