نعمت زاده عنوان کرد:

لزوم بهره گیری از نظرات تولید کنندگان و انجمن های صنفی و تولیدی در تعیین تعرفه ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تعیین تعرفه‌های ورودی کالاهای ساخته شده می‌بایست از نظرات تولیدکنندگان، انجمن‌های صنفی و تولیدی و مصرف‌کنندگان نیز مطلع شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه مشترکی که با دفاتر تخصصی و فنی معاونت امور صنایع این وزارتخانه به منظور بررسی تعرفه واردات انواع کالا در گروه‌های مختلف کالایی برای سال 96 تشکیل شده بود، با بیان این مطلب افزود: در تعیین تعرفه‌ها باید میزان تولید، بازار مصرف محصولات تولیدی  همچنین از گرانفروشی بی‌مورد پرهیز شود.

به گفته مهندس نعمت زاده باید با منطق فنی تعرفه‌ها را تعیین کرد و تعرفه ها با رویکرد حمایت از تولید داخل افزایش یابد.

بر پایه این گزارش در بخش نخست این جلسه بررسی تعرفه‌های دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی در 102 ردیف توسط اعضای آن مطرح و تعرفه نهایی با عدد جدیدی به تأیید وزیر صنعت،معدن و تجارت رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد؛‌ در جلسه تعیین نرخ ورودی تعرفه واردات کالایی می‌بایست ابعاد مختلف نکات فنی، اجزاء و قطعات کامل بررسی نهایی شده همچنین این گونه جلسات به جای یکبار حداقل دو بار تشکیل شده همچنین کتاب مقررات صادرات و واردات سال 95 به طور دقیق بررسی شده و موارد پیشنهادی توسط کارشناسان دفاتر معاونت امور صنایع جملگی آورده شود.

براساس این گزارش ؛ در بخش نخست تعیین بررسی تعرفه‌ واردات کالاهای فلزی و لوازم خانگی درخصوص تعیین نرخ تعرفه کالاهایی نظیر: کابل ، آلیاژهای مس، کاتد مس، فن‌کویل، چیلرهای جذبی، صافی‌های روغن، دستگاه‌های آتش نشانی، انواع گاوصندوق، انواع دستگیره و پلاک درب ساختمانی، اجاق گاز و غیره تصمیم گیری شد.

این گزارش می‌افزاید در تعیین نرخ تعرفه‌های ورودی گروه کالایی صنایع غذایی و دارویی نیز کالاهایی نظیر :  پودر شیر مورد استفاده در تولید شیرخشک اطفال، ذرت شیرین منجمند، گلوتن ذرت، روغن پالم ترنل مورد مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی و غیره در 92 ردیف بررسی و نرخ تعرفه ورودی آن به تصویب نهایی رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار