تبریز؛

تاکید بر تامین آب مورد نیاز تالاب قوریگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تامین آب مورد نیاز قوریگل و جلوگیری از کاهش مفرط آب تالاب را از اصلی ترین چالش قوریگل و دغدغه مسئولین دررابطه با حیات این تالاب بین المللی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قاسمی در جلسه بررسی مشکلات تالاب قوریگل بااشاره به  اینکه میزان آب تالاب در حال حاضر نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده گفت: بااین وجود برای تامین آب تالاب دئر فصل تابستان نگرانی جدی داریم.
وی با اشاره به دلایل مختلف کاهش روز به روز آب تالاب قوریگل افزایش چاههای غیر مجاز در حریم تالاب، تغییر الگوی کشت و وضعیت نامناسب کانال آبرسانی به تالاب را ازجمله این عوامل برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تعدادگونه های جانوری تالاب قوریگل را بیش از 200 مورد عنوان کرد وگفت: برای مدیریت زیست محیطی تالاب برنامه ریزی کرده ایم تا این منطقه به یکی از مناطق نمونه گردشگری و جذب توریست در استان تبدیل شود.
بدر شکوهی فرماندار بستان آباد نیزدر این جلسه هماهنگی وهمکاری بین بخشی برای احصا وصیانت از ظرفیتهای تالاب قوریگل را خواستار شد وگفت: قوریگل ظرفیت وپتانسیل بی بدیلی برای توسعه منطقه ایجاد کرده وهمه باید برای احصا و حفاظت از این ظرفیتها باهم همکاری نمایند.
فرماندار بستان آباد همچنین خواستار تدوین سیتم جامع صیانت از تالاب با مشخص کردن وظایف و مسئولیتهای ادارات ودستگاههای مختلف شد وگفت : برای حفظ وصیانت از این نعمت خدادادی باید از توان وحمایت ان جی یوها و مجامع محلی وحتی خیرین نیز به نحو احسن بهره برداری کنیم.
محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیتهای فوق العاده تالاب قوریگل در توسعه گردشگری منطقه وحتی استان از نبود برخی امکانات ابتدایی در این تالاب انتقاد کرد وگفت: قوریگل با این همه پتانسیل برای توسعه گردشگری وجذب توریسم متاسفاه ازکمترین امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی یا استراحتگاه محروم است.
 وی به کاهش آب تالاب هم اشاره کرد وگفت: با وجود اینکه در حوزه های بالادستی تالاب مشکل کمبود آب نداریم اما برای انتقال این آب به تالاب قوریگل مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات در جهت تامین آب تالاب که حیات تالاب نیز بسته به آب دارد حل شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.