برای احترام به مخاطب و جذب آن‌ها باید طبق سلیقه مخاطبان كارهایمان را پیش ببریم.

مخاطب، دیگر حوصله آثار بلند را ندارد/ فقر كار برای كودك داریم
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان شریفی، انیمیشن ساز، با بیان اینكه كارهای هنری باید به سمت خلاصه پردازی برود، خاطرنشان كرد: همان طور كه توضیح دادم به دلیل كم شدن حوصله مخاطبان حال حاضر و به نوعی خارج شدن مِدیا از حوصله، سازندگان كارهای رئال و تلفیقی باید ذهنشان را به سمت ساخت فیلم های كوتاه 100 ثانیه ای ببرند و به نظرم این گونه فیلم‌ها می‌توانند خیلی خوب باشند؛ به شرطی كه واقعا حمایت شود قطعا می‌توانند تاثیر خودشان را بر مخاطبان بگذارند. در كل جذابیت و تاثیر فیلم های 100 ثانیه ای بر مخاطب بستگی به هنر و سلیقه سازنده دارد كه هنرش را چطور ارائه بدهد.
 
وی همچنین درباره نحوه ایده پردازی فیلم های 100 ثانیه ای و اینكه آیا ایده پردازی در این حوزه به موضوعات خاص مربوط می شود؟ توضیح داد: حتما نباید ایده‌های این نوع فیلم‌ها خاص باشند و می‌تواند حتی موضوع ساده اما ارزشمندی تولید شود. به عنوان مثال در یكی از گروه‌ها آرمی از سوی یكی از دوستان طراحی شده بود كه در نهایت سادگی بود اما همین آرم ساده در امریكا جایزه دریافت كرد. راستش من خودم شخصا همیشه در كارهایم به ایده‌های ساده فكر می كنم. ناگفته نماند كه شخصا خیلی دنبال كارهای جشنواره ای نیستم و در زمینه كارهایی هم كه در حوزه فیلم های 100 ثانیه ای انجام دادم، پیشنهاد شده بود و از من خواسته شده بود كه در این زمینه فعالیت كنم.
 
شریفی در ادامه در پاسخ به اینكه در ساخت فیلم های 100 ثانیه ای چقدر می توان از قصه های حكیمانه و ادبی كمك گرفت و از این جنس داستان ها استفاده كرد؟ گفت: من خودم تا به حال این شیوه را در كارهایم استفاده نكردم اما قطعا استقبال می كنم؛ به خصوص در شرایطی كه اوضاع مالی خیلی جالب نیست اگر واقعا پول بدهند با جان و دل كار می كنیم. در این زمینه نیز همه چیز بستگی به سازنده و ایده پرداز دارد كه برای اثرش از چه موضوعی بهره بگیرد.
 
كارگردان فیلم های 100 ثانیه ای در بخشی دیگر با توجه به شعار فیلم های 100 ثانیه ای كه سینما اخلاق قلمداد می‌شود، درباره این موضوع كه چطور می‌توان صفات اخلاقی را در فیلم‌های كوتاه نشان بدهیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؟ گفت: معمولا اكثر فیلم‌هایی در این حوزه با صفات اخلاقی همراهند اما اینكه مخاطب متوجه آن ها نشود، بستگی به سازنده اثر دارد تا موضوع را به نحوی بیان كند كه در واقع همه چیز فهم باشد.
 
پیمان شریفی در پایان گفت و گوی خود به بیان بزرگ ترین ایراد آثار جشنواره ای پرداخت و در عین حال از شرایط فعلی انیمیشن و بها دادن به حوزه كودك انتقاد كرد.
 
وی تصریح كرد: یكی از ایرادهای اصلی جشنواره فجر كه موجب مخالفتم با كارهای جشنواره ای شده این است كه اصولا آثار برای بزرگ سالان طراحی می شود مگر اینكه در این زمینه مرزی برای آثار كودكان و بزرگ‌سالان ایجاد كنیم. متاسفانه ما همیشه فقر كارهای كودك داریم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.