مدیرعامل شرکت شستا گفت: هزینه ساخت شناور کاتاماران ۷.۲ میلیون دلار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت شستا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 12 درصد بازار سرمایه شستا 5 درصد آن متعلق به سرمایه‌های هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی است و مابقی سرمایه به هلدینگ‌های دارویی، انرژی و سیمان ارتباط دارد.

 هدف تاسیس شستا حفظ ارزش سرمایه‌های جامعه کارگری است تا با کاهش ارزش مواجه نشود. سازمان تامین اجتماعی امروز همواره باید اقداماتی برای حفظ ارزش دریافتی از جامعه کارگری انجام دهد تا در سنوات آتی بتواند پرداخت کند.
 
مدیرعامل شرکت شستا گفت: یکی دیگر از هلدینگ‌ها حمل و نقل است در این هلدینگ در بخش ساختمان و حمل و نقل فعالیت داریم که حمل و نقل به دو بخش کشتی‌سازی و حمل و نقل کامیونی تقسیم می‌شود. امروز سهام قابل توجهی از دو کشتی‌رانی بزرگ کشور، کشتی‌سازی بزرگ جمهوری اسلامی و کشتی‌سازی نفت‌کش متعلق به شرکت شستا است.
 
هزینه 7 میلیون دلاری برای ساخت شناور کاتاماران



وی تصریح کرد: کشور بدون توجه به تجهیز ناوگان حمل و نقل دریایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی جامعه خود باشد در این راستا کشتی‌سازی اروندان یکی از واحدهای کشتی‌سازی کشور هست که سهام آن متعلق به شستا است.
 
نوروززاده با اشاره به کشتی کاتاماران گفت: کشتی کاتاماران یک کشتی بار و مسافر با بدنه آلومنیوم هست و ساخت این کشتی‌ها به دلیل جنس بدنه پیچیده است. در جهان تنها 7 کمپانی قادر به ساخت چنین کشتی هستند که خوشبختانه یکی از این کمپانی‌ها کشتی‌سازی اروندان است. امروز کشتی کاتاماران به آب انداخته می‌شود که هزینه ساخت این کشتی 7.2 میلیون دلار شد کشتی دیگری نیز در دست ساخت است.
 
مدیرعامل شرکت شستا گفت: در طول ساخت کشتی کاتاماران 110 نفر به‌طور مستقیم و ده‌ها شرکت سازنده قطعات به‌طور غیر مستقیم مشغول به‌کار هستند. شرکت شستا حفظ وضعیت موجود، بازسازی کارخانجات از لحاظ تکنولوژی مانند پتروشیمی آبادان، ارتقای  دانش فنی در همه واحدها و سرمایه‌گذاری جدید را ‌در برنامه کاری خود دارد. 


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.