رییس مجتمع تحقیقاتی تولیدی انستیتو پاستور ایران گفت: در این موسسه محققان فرآورده‌های حوزه نظام سلامت را در قالب 40 شرکت دانش بنیان توسعه پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هومن کاغذیان رییس مجتمع تحقیقاتی تولیدی انستیتو پاستور ایران در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های تجاری سازی زیرساخت‌های واکسن که صبح امروز در ساختمان مرکزی انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: امروز زیرساخت‌های واکسن‌های مختلف در حالی به بهره برداری می رسد که این طرح‌ها به وسیله شرکت‌های دانش بنیان توسعه داده شده است و انستیتو پاستور ساخت‌های لازم را برای تحقیق و پژوهش فراهم کرده است. 
 
وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به همراه بخش خصوصی در این انستیتو فرآورده‌های جدیدی را در نظام سلامت و در حوزه‌های واکسن کیت‌های تشخیصی و دارو تولید می‌کنند. 
 
کاغذیان ادامه داد: به علت اینکه سرمایه گذاری و ایجاد زیر ساخت‌های دولتی به طور کامل وجود ندارد متخصصان تحت عنوان شرکت‌های دانش بنیان در انستیتو به کار تحقیق و پژوهش می پردازند. 
 
وی با بیان اینکه امکان گرفتن بودجه ساخت و ساز در بخش دولتی کم است، افزود: در این موسسه این ظرفیت وجود دارد تا شرکت‌های دانش بنیان محصولات خود را تولید کنند و این کار سبب بهره وری بالا می‌شود. 
 
رییس مجتمع تحقیقاتی تولیدی انیستیتو پاستور اظهار داشت: انستیتو پاستور به نخبگان جوان کمک می‌کند تا در این اکوسیستم تولیدات خود را تجاری سازی کنند و از خدمات تشخیصی بهره بگیرند. 
 
وی تاکید کرد: در این انیستیتو مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و افراد پس از سه سال به ادبیات تجارت دانش بنیان آشنا می‌شوند که در آینده می‌توانند کار آفرینی ایجاد کنند. 
 
کاغذیان افزود: از میان 150 شرکت 40 شرکت دانش بنیان در انستیتو پاستور مشغول فعالیت هستند و این موسسه کار تحقیق، پژوهش و نوآوری برای محققان انجام می‌دهد. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.