تحویل 14 هزار تخت به بیمارستان‌های کشور/ امضا تفاهم نامه تولید واکسن به ارزش 30 میلیارد تومان

وزیر بهداشت گفت: 14 هزار تخت بیمارستانی تا به امروز به بیمارستان‌های کشور تحویل داده شده و در جهت تولید واکسن انستیتو پاستور با بخش خصوصی به ارزش 30 میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های تجاری سازی زیرساخت‌های واکسن صبح امروز در ساختمان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به مجموع فعالیت‌های انستیتو پاستور ایران، اظهار داشت: موسسه انستیتو پاستور جزو افتخارات علمی کشور محسوب می‌شود که دارای یک قرن سابقه خدمت صادقانه به مردم ما است. 
 
وی بیان کرد: دانشمندان زیادی از این موسسه فارغ التحصیل شدند که هم اکنون در مراکز مختلف علمی مشغول به کار هستند. 

وزیر بهداشت عنوان کرد: به طوری که بخشی از واکسن‌های انسانی در موسسه واکسن سازی رازی متعلق به جهاد کشاورزی، تولید می شود و برخی دیگر در انستیتو پاستور ساخته می‌شود که قرار است تولید واکسن به وزارت بهداشت سپرده شود و شخص رییس جمهور دستور خودکفایی در زمینه تولید واکسن را داده است. 
 
وی اظهار داشت: خوشبختانه با افتتاح این واکسن تعداد واکسن‌های تولیدی از 10 عدد بیشتر می‌شود و در توافق نامه امروز کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کنار واکسن‌های هاری، هپاتیت از مقدمه تا محصول نهایی در این موسسه با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در این مجموعه شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خوبی در قالب 40 شرکت در کشور فعایت می کند.
 
وی ادامه داد: انستیتو پاستور در راه درستی قدم برداشته است و باید در زمینه تولید واکسن دولت به بانک مرکزی تمهیدات خوبی باید در جهت حمایت علمی و تولیدی و فناوری انجام دهد. 
 
هاشمی تاکید کرد: انستیتو پاستور با تکیه بر دانشمندان داخلی دارد به خوبی پیشرفت می‌کند و من امیدوارم در  آینده شاهد حضور خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشم و من امیدوارم سرمایه داران سرمایه خود را در حوزه سلامت و برای پیشگیری بیماری‌ها وقف کنند، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است و ما باید به جای مراقبت از کودک معلول و یتیم انجام شود. 
 
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی باید در حوزه نظام سلامت تشکیل شود تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند، گفت: در جهت ارتقای بهداشت، سرمایه داران باید سرمایه خود را اهدا کنند و انستیتو پاستور توجه زیادی به مسائل بهداشت مردم دارد و خوشبختانه کشور ما دانشمندان خوبی دارد و باید امکانات و فضای لازم در اختیار پژوهشگران قرار دهد. 

وزیر بهداشت بیان کرد: بعضی از محصولات واکسن‌های کشور صادر می‌شود و این مساله سبب ثروت و اشتغال شده است ولی از نظر من این میزان کافی نیست و باید محصولات پاستور در تمام دنیا عرضه شود.

وی اظهار داشت: ما علاقمند هستیم تا نام نیکی از کشورمان و شرکت پاستور در دنیا باقی بماند که سرمایه گذاری بخش خصوصی سبب می‌شود تا نسل‌های ارزشمندی برای آینده کشور تلاش کنند.

هاشمی با بیان اینکه محصولات پاستور به 2کشور صادر می‌شود، افزود: رقمی در حدود 200 میلیون دلار به کشورهای مختلف در حوزه سلامت صادر می‌شود و انتظار این است که تراز مالی این موسسه بهبود پیدا کند و برخی از مواد اولیه وارداتی را در کشور تولید کنیم.

وی تاکید کرد: طبق نظرسنجی سازمان صدا و سیما از دستگاه‌های ذیربط 70 درصد مردم از اقدامات وزارت بهداشت ابراز رضایت کرده‌اند و همه همکارانم با توجه به اینکه مطالبات خود را طی یکسال گذشته دریافت نکرده اند، اما بخاطر مسئولیت ارزشمند‌شان خدمات خوبی در حوزه سلامت و بهداشت ارائه داده اند. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: حوزه آموزش و پژوهش وزارت بهداشت به خوبی عمل کرده است و من امیدوارم که این مسیر رشد بهتر شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای 50 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت و پایگاه‌های بهداشتی تشکیل شده است، افزود: در سراسر کشور ما طرح پزشک خانواده را برای شهرهای زیر 100 هزار نفر مستقر کردیم و تا به امروز 14 هزار تخت بیمارستان تحویل داده شده که در کنار سایر خدمات طرح تحول نظام سلامت، بیمه، اورژانس، تفاهم‌نامه اعتبار بخشی، بیمارستان‌ها و پیگیری حقوق شهروندان انجام شده است.

هاشمی عنوان کرد: اگر ما راه درست را انتخاب کنیم ولی به درست حمایت نشویم به موفقیت کامل نمی‌رسیم و در همین راستا مجلس و دولت باید با یکدیگر همکاری کنند و بودجه سنواتی که دولت به مجلس در راستای داشتن نظام سلامت قوی می‌دهد را نمایندگان به تصویب برسانند.

وی اظهار داشت: مسئله بدهی بیمه‌ها امروز مهم است که مطالبات مردم و برطرف کردن نیاز سلامت جامعه از وظایف حکومت در کنار تامین امنیت است.

وزیر بهداشت افزود: دولت بر سلامت مردم توجه ویژه‌ای دارد که من امیدوارم با بهبود حمایت‌ها حوزه بهداشت از کیفیت بهتری برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار