معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، کارآفرینی و اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ سمن در این حوزه در کشور فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، شهیندخت مولاوردی افزود: به منظور تحکیم بنیان خانواده، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و نیز آموزش و گسترش بحث عفاف و حجاب بیش از 2 هزار و 333 سمن و سازمان مردم نهاد در کشور فعال است که این تعداد در آغاز به‌کار دولت یازدهم یک هزار و 707 سازمان بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه سطح همکاری سازمان‌های مردم نهاد در راستای اهداف تعیین شده در حوزه بانوان و خانواده تا به امروز بسیار خوب ارزیابی شده به طوری که از تعداد 550 طرح ارائه شده توسط سازمان‌های مردم نهاد تا به امروز 250 طرح توسط شورای عالی امور بانوان و خانواده با هدف اشتغال‌زایی، آموزش، تحکیم بنیان خانواده، کارآفرینی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف با تسهیل‌گری مورد حمایت واقع شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: در ادامه برنامه‌های تعیین شده از سوی امور بانوان و خانواده به منظور تحکیم بنیان و اساس خانواده و نیز تبیین نقش زن و شوهر در جامعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که تا به امروز شناخته شده نقشه این آسیب‌ها در کشور تدوین شده است.

مولاوردی اظهار کرد: در حال‌حاضر با شناختی که از جامعه فرهنگی خود داریم برنامه‌های مختلفی را تعیین و بررسی کردیم که در این راستا رویکرد اعتدال بیش از سایرین مدنظر است که در همین رابطه دولت یازدهم نیز به دولت اعتدال مشهور بوده و تنها اصلی که در این مورد و مهم مورد تاکید بوده رعایت تعادل جنسیتی در بین خانواده‌ها در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی امور بانوان و خانواده به منظور تبیین نقش بانوان در عرصه انقلاب اسلامی این دوره تا به امروز را به 4 دهه تقسیم کرده‌ایم، افزود: در دهه اول که مصادف با زمان پیروزی و جنگ تحمیلی بود بانوان حضوری چشمگیر در عرصه داشتند و به نوعی استقرار نظام را نیز باعث شدند که در این دوره همپایی و هم‌دوشی بانوان با مردان برای به دست آوردن پیروزی و موفقیت کشور مثال‌زدنی است.

وی افزود: در دهه دوم دوره تدوین شده ما شاهد یک حرکت جمعی سیاسی و مشارکت اجتماعی از سوی بانوان را شاهد بودیم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این نقش بانوان در این دوره نقشی بی‌بدیل و ممتاز و بی‌جایگزین تلقی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.