پژوهشکده شمال انیستیتو پاستور ایران 2 هزار دانش آموز مازندرانی را در طرح ملی زیست فناوری آموزش داد.

محسن آسوری رئیس پژوهشکده شمال انیستیتو پاستور ایران شعبه آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری ، این پزوهشکده را پارسال به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح ملی 2 هزار دانش آموز مازندرانی آموزش های زیست فناوری دیدند، افزود: اجرای این طرح یک همگرایی علمی و عملی میان دانش آموزان در مقاطع ششم تا پایان متوسطه است و علاقه مندان به رشته های زیست فناوری با حمایت های پژوش سراهای دانش آموزی شهرستان ها ایده ‌های خود را تجاری خواهند کرد.

آسوری گفت: با تحولاتی که در حوزه زیست فناوری در کشور و دنیا در حال شکل گیری است، تشخیص انواع بیماری ها و نیز محیط پیرامونی نیاز به کارهای عملی و پژوهشی دارد که حوزه زیست فناوری به کمک این بیماری های ناشناخته خواهد آمد.

رئیس پژوهشکده شمال انیستیتو پاستور ایران افزود: از آغاز اجرای این طرح ملی تاکنون، 12 آزمایشگاه زیست فناوری دانش آموزی در مدارس، پژوهش سرا و کانون ها راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه حوزه زیست فناوری در آینده هم سلامت مردم و غذاهای مصرفی را تأمین و تضمین خواهد کرد ،گفت: اهمیت این حوزه و تاثیرگذاری آن در بخش سلامت به ویژه در حوزه های دارو، گیاهان، واکسن، نفت، انرژی و محیط زیست در حال افزایش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.