رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار گفت: پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان بیله‌سوار راه اندازی می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ توحید هژیر در مراسم افتتاح طرحهای بهزیستی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: سال آینده 6 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در شهر بیله‌سوار در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد و نیز مقدمات راه‌اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی با معاونت امور اجتماعی انجام شده است و این پایگاه در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت:3 هزار و275کودک شامل سنین طرح غربال شده در این شهرستان غربال شدند که در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است ودر سایه اجرای موفق این طرح روز به روز معلولیت بینایی در این شهرستان کاسته می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: از مجموع کودکان 3 تا6ساله غربال شده در این شهرستان72کودک در غربال سطح اول توسط مربیان ارجاعی تشخیص داده شده که برای معاینه در سطح دوم با پیگیری کارشناسان حوزه پیشگیری به اپتومتریست معرفی شدند.

هژیر تصریح کرد: از مجموع72کودک ارجاعی توسط غربالگران سطح اول نیز12نفر نیازمند دریافت عینک بوده که این امر توسط اپتومتریست طرف قرار داد تجویز شده و تمام هزینه عینک ارائه شده هم از طرف حوزه پیشگیری اداره بهزیستی پرداخت شد.

وی از افزایش93درصدی غربالگری شنوایی نوزادان در این شهرستان خبر داد و افزود: این مهم در سایه تلاشهای مراکز مجری این طرح که به صورت سیار در مناطق روستایی و عشایری و به صورت ثابت در2پایگاه شهری اجرا می‌شد به دست آمده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار در ادامه بااشاره به کسب رتبه ممتاز بهزیستی بیله‌سوار در این طرح در استان اظهار کرد: مجموعه بهزیستی به همراه مراکز مجری این طرح تمام توان خود را برای غربالگری نوزادان تا سه ماهه اول تولد به کار بسته که این مهم از شدت افزایش معلولیت نیز خواهد کاست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.