بزرگترین مرکز بهداشت و درمان روستایی استان اردبیل در روستای بابک بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌ سوار در آئین بهره‌برداری ازساختمان مرکز بهداشت و درمان و طرح زیرسازی و آسفالت خیابانروستای بابک بیله‌سوار افزود: این پروژه با اعتبار 5 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید و علاوه بر آنزیرسازی و آسفالت خیابان وحدت این روستا نیز به طول 500 متر با اعتبار یک میلیارد و 220 میلیون ریال افتتاح شد.

آرام حلیم همچنین از صادرات 140 میلیون دلار محصولات از طریق مرز بیله سوار خبر داد و افزود: صادرات شهرستان در دولت یازدهم روند رو به رشدی داشته است و 140 میلیون دلار محصولات در این مدت از طریق مرز بیله‌سوار صادر شده است و نیز 12 میلیون دلار واردات نیز صورت گرفته است و صادرات شهرستان در دولت یازدهم 11 برابر بیشتر از صادرات بوده است.

وی اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار قابلیتها و ظرفیتهای صادراتی و کشاورزی بسیار بالایی دارد که باید در مسیر توسعه منطقه از آنها بهره‌برداری شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: پروژه پایاب سدخداآفرین یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا در شمال استان اردبیل است که یک میلیارد دلار در دولت یازدهم برای اتمام این پروژه هزینه می‌شود و 75 درصد پروژه در حوزه شهرستان بیله‌سوار است و این پروژه 62 هزار هکتار از مراتع شهرستانهای بیله‌سوار و پارس‌آباد را به سیستمهای آبیاری نوین تبدیل می‌کند.

حلیم با بیان اینکه پروژه پایاب سدخداآفرین برای 26 هزار نفر در منطقه اشتغالزایی فراهم می‌کند، تصریح کرد: این پروژه در سال 97 تکمیل می‌شود و با اتمام این پروژه نقش شهرستان بیله‌سوار در تولید محصولات کشاورزی یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اکتشاف و استخراج نفت مغان گفت: مساله نفت مغان یک مساله مهمی است و 6 چاه نفت در این شهرستان شناسایی شده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور با تلاش دولت و مجلس این منابع خدادای نیز در منطقه مورد استخراج قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.