ساری،

بهره برداری دو مرکز مشاوره در آمل

دو مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در آمل بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحمانی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران در آیین افتتاح این دو مرکز گفت: ۱۲۳ مرکز مشاوره هم اکنون در استان فعالیت می کنند ۸۲ مرکز خدمات مشاوره ای عمومی، ۱۷ مرکز خدمات مشاوره ای تخصصی در حوزه های خانواده، تحصیلی و تربیتی و ۲۴ مرکز نیز خدمات سلامت روان محلی را به گروههای مختلف سنی ارائه می کنند.

وی افزود: مراکز سلامت روان محلی در مناطق آسیب خیز، حاشیه شهر و روستاها برای بهبود سلامت روانی، بالا بردن سطح دانش و آگاهی در زمینه سلامت روانی و ارتقای کیفیت زندگی افراد این مناطق دورههای آموزشی را در زمینه های مختلف از جمله مهارتهای زندگی و مهارتهای فرزند پروری برگزار می کند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: افراد نیازمند با اولویت قرار دادن مددجویانی که زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند بنا بر تشخیص مددکار از ۵۰ تا ۷۰ درصد تعرفه مشاوره ای از یارانه مشاوره برخوردار می شوند.

رئیس اداره بهزیستی آمل، هم در این مراسم گفت: در حال حاضر در آمل ۵ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی فعالیت می کنند که با افتتاح این دو مرکز، تعداد مراکز مشاوره به ۷ مرکز افزایش خواهد یافت.

وحید حسین زاده افزود: ۳۸۰۰ نفر امسال به مراکز مشاوره تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان آمل مراجعه کردند که از ۷۳ درصد زن و حدود ۲۷ درصد مرد بودند.

وی گفت: علاوه بر مراکز مشاوره، ۴ مرکز سلامت روان محلی تحت نظارت اداره بهزیستی آمل در حال فعالیت هستند که به ارائه خدمات به افراد مناطق آسیب خیز، حاشیه شهر و روستاها می پردازند و ۲۰۰۰ نفر امسال به این مراکز مراجعه کردند که حدود ۷۷ درصد از مراجعان زن بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.