نمایشگاه «روزی روزگاری آمریکا» با طرح‌های گرافیکی و زبان هنر چهره واقعی شیطان بزرگ را به تصویر کشیده است.

دایرت المعارف  خون آلود کشور مدعی حقوق بشر در نمایشگاه روزی روزگاری آمریکااحمد آقاقلی‌زاده گرافیست در گفتگو با خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایشگاه «روزی روزگاری آمریکا» اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت دهه فجر از 12 تا 30 بهمن در گالری حوزه هنری برپاست و من در طی دوسال این آثار را با مضمون ظلم‌های آمریکا و کشورهای دیگر چون عربستان و اسرائیل طراحی کردم.

وی ادامه داد: هدفم از طراحی این چنین آثاری نشان دادن چهره واقعی آمریکا و اسرائیل است، البته ایده بسیاری از طرح‌‎هایم را هم براساس صحبت‌های امام راحل، که همیشه می‌گفتند آمریکا شیطان بزرگ است، ترسیم کردم. همچنین از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز درباره آمریکا برای طراحی آثارم ایده گرفتم.

آقاقلی‌زاده تصریح کرد: 38 سال در عرصه گرافیک فعالیت می‌کنم و از همان روزهای آغاز انقلاب کارم را شروع کردم و معتقدم هنرمند متعهد باید دغدغه مردم جامعه‌اش و انقلاب را در آثارش نشان دهد. به نظرم دیگر دوره نقاشی و یا عکاسی از درخت و منظره به پایان رسیده بلکه حالا باید دغدغه مردم  در نگاه هنرمند نمود کند.

وی درباره تعدادی از آثارش گفت: اثری درباره 200 جنگ آمریکا که دستش به خون مردم مظلومی چون  فلسطین، عراق و افغانستان آلوده است، طراحی کردم. اثری هم با قرار گرفتن بیت المقدس در میان سیم خاردار ترسیم شده که اسرائیل یعنی سیم خاردار.

آقاقلی‌زاده افزود: باید برای هنرمند این سوال ایجاد شود که چرا در اطراف ما این همه جنگ و آشوب است اما در خود آمریکا و اطرافش هیچ آشوبی نیست.

گفتنی است نمایشگاه «روزی روزگاری آمریکا» از 12 تا 30 بهمن، ساعت 9 صبح تا 18 در گالری حوزه هنری برپاست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار