مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: 80 طرح با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب روستایی در دهه فجر در این استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محسن قنبری در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع آبرسانی شهید کسایی نیر افزود: از 500 میلیون دلار اعتبار ملی در حوزه آب رسانی به روستاها از محل صندوق توسعه ملی، سهم استان 300 میلیارد ریال بوده که در سال گذشته و امسال باید نسبت به هزینه کرد آن اقدام می شد.

وی با بیان اینکه 80 درصد این منابع جذب شده و با جذب 20 درصد باقی مانده تمام طرح های آبرسانی در قالب اجرای این طرح تکمیل می شود گفت: تاکنون از 130 طرح مصوب اجرایی صندوق توسعه ملی 43 طرح افتتاح شده و مابقی نیز تا آخر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اظهار کرد: برای احداث فاز دوم مجتمع آبرسانی شهید کسایی اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده و سه روستای شهرستان با 400 خانوار زیرپوشش این مجتمع قرار گرفته اند.

قنبری افزود: در شهرستان نیر 66 روستا زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که به محض تامین اعتبار مورد نیاز سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام شهرستان نیر به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه از تخصیص 5 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاضلاب روستایی شهرستان نیر خبر داد و گفت: در 7 روستای شهرستان نیر طرح فاضلاب روستایی در حال اجرا است که برای ادامه اجرای آن 5 میلیارد ریال اختصاص یافته که امسال فاضلاب 5 روستای شهرستان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و بقیه نیز در سال آینده تکمیل می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.