هزینه 30 میلیون تومانی جراحی صرع در کشور

بیمه‌ها بسیاری از داروهای بیماری صرع را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و همین مسئله باعث شده تا جراحی صرع در کشور بیش از 30 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد.

غلامرضا زمانی فوق تخصص فلوشیپ صرع در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشکلات این بیماری اظهار داشت: بیماری صرع دارای چندین نوع است که هر کدام از آنها داروی خاص خود را می‌طلبد و سبب التیام زودتر بیماران می‌شود.

وی بیان کرد: در کشور حدود 840 هزار بیمار صرعی وجود دارد که دو سوم بیماری آنها قابل درمان است اما متاسفانه یک سوم دیگر این افراد از صرع مقاوم رنج می‌برند و بیماری‌شان نسبت به دارو عکس العمل نشان می‌دهد که این افراد باید با روشهای مختلف درمانی از جمله جراحی استفاده کنند.

زمانی ادامه داد: بنا بر تصور برخی‌ها، داروهای گیاهی برای درمان بیما‌ری‌های صرع اثربخش نیست و هنوز هیچ مطالعه علمی درمان بیماران صرع را به وسیله گیاهان دارویی به اثبات نرساندند.

وی با بیان اینکه همه داروهای شیمیایی از دل طبیعت و گیاهان تهیه می‌شوند، افزود: امروزه برای درمان بیماری صرع از روش جراحی استفاده می‌شود که این کار در حدود 2 سال است که با کمک تیم‌های پزشکی آلمانی و کانادایی در تهران و اصفهان انجام می‌شود و هزینه‌ای بین 20 تا 30 میلیون تومان در بر دارد.

زمانی عنوان کرد: متاسفانه بیمه‌ها بسیاری از داروهای صرع را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و این مسئله سبب شده هزینه‌های درمان این بیماری و تشخیص آن برای این افراد گران باشد.

وی یادآور شد: زنان بارداری که از بیماری صرع رنج می‌برند، بیش از 90 درصد آنها فرزندانی سالم را به دنیا می‌آورند و به نظر من مسئله صرع بیشتر ژنتیکی بوده و یک بیماری غیر واگیر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام پسرم ۱۴ سال دارد از ۲ سالگی دارو تشنج میخوره تا به حال چندین دکتر عوض کردیم ولی هیچ فایده ای نداره تا به حال هیچ دکتری درباره ی جراحی بهما چیزی نگفتن ولی اگر هم با جراحی حال پسرم خوب بشه هزی نه اش خیلی سخته قشرصعیفی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
برای درمان صرع به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام
منم ۲۰ سال بیماری صرح دارم زیاد رنج میبرم دکترا چیزی نمیدونن خودمم پول ندارم برم عمل کن تا خوب بشم شوهرم کارگره نمیدونم چیکار کنم خیلی سخته این بیماری ۳ تا بچه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
سال۸۸عمل کردم فایده نداشت
Iran (Islamic Republic of)
کدردررپور
۱۱:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
هزینش خیلی بالاست توایران هرکی مشکل تشنج پیداکردبایددارووعمل قیدشوبزنه وبمیره منکه واقعاخسته شدم دکتراهم چیزی نمیدونن عمرخودروتباه میکنن تانسخه پیچیویادبگیرن وبیچاره مردم روسرکاربذارن عمری همچومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
فرزندم دچارصرع مقاوم به داروست .دکترگفته میشه عملش کردولی هیچ پولی برای انجام این کارندارم..ایا موسسه یاکسی هست که بتواندبه ماکمک کند..ممنون
آخرین اخبار