به مناسبت سالروز پيروزی انقلاب اسلامی، كتاب‌های سه‌گانۀ «کارنامۀ شیطان»، «خاطرات شیطان» و «اسرار شیطان» نوشتۀ صالح قاسمی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «شیطان بزرگ» تعبیر دقیق بنيانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است كه امروزه کلیدواژۀ شناخت ایالات متحدۀ آمریکا در هر نقطه از جهان به شمار مي‌آيد كه عَلَم مبارزه با جنايت‌ها و سياست‌های غيرانساني این دولت استعمارگر را برافراشته می‌كند؛ دولتی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران براي سیطرۀ استعماری بر اين كشور، از هیچ نوع جنایتی کوتاهی نکرد.

كتاب‌های «کارنامۀ شیطان»، «خاطرات شیطان» و «اسرار شیطان» نوشتۀ صالح قاسمی که هرکدام، بخشی از مداخلات و جنایت‌های شيطان بزرگ را در ايران و جهان فاش مي‌كند، از سوی انتشارات سلمان پاک منتشر شده است. کتاب «کارنامۀ شیطان» نخستین جلد از این مجموعۀ سه جلدی است که نشان‌دهندۀ جایگاه استعماری ایالات متحده است. قاسمي در این بخش نشان داده که ایالات متحده از روز اولی که جایگزین استعمار انگلیس شد، دشمنی خود را با ایران آغاز کرده است. شاخص‌ترین آن کودتای 28 مرداد 1332 است که حکومت قانونی را با کودتای نظامی ساقط کرد. جلد دوم این مجموعه با عنوان کتاب «خاطرات شیطان» نشان مي‌دهد که آمریکا با وجود ادعاي صیانت از حقوق بشر، ناقض آن بوده و بیشترین اقدامات ضد حقوق بشری را در جهان مرتکب شده است. کتاب «اسرار شیطان» نيز سومين جلد از اين مجموعه است که به بررسی ناگفته‌هایی از ایالات متحدۀ آمریکا پرداخته و با مروري بر بدعهدی‌های مکرر این شیطان بزرگ اثبات مي‌كند که آمریکا بهترین دروغگوی دنیاست. بازخوانی نظرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب دربارۀ رابطه و مذاکره با ایالات متحده نيز از مهم‌ترین مباحث این سه کتاب است.

كتاب‌های سه‌گانۀ «کارنامۀ شیطان»، «خاطرات شیطان» و «اسرار شیطان» که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد هر کدامش می‌تواند دستمایۀ آثار متعدد دیگری در زمینۀ آمریکاپژوهی قرار گیرد. این اثر مملو از اطلاعات و مستندات تاريخي دربارۀ جنایات و مداخلات گستردۀ ایالات متحدۀ آمریکا در ايران و جهان است كه با زبانی ساده و همه فهم و رعایت اختصار، امکان مروری متفاوت بر عملکرد و گذشتۀ پلید اين شيطان بزرگ را برای همگان، اعم از اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم و مخاطبان غیرمتخصص فراهم كرده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.