معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منطقه را از دوره شکست ها به دوران پیروزی ها منتقل کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العهد؛ شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع امام حسن مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رهائی از سلطه شرق و غرب و کسب استقلال به الگوئی برای ملت های منطقه تبدیل شد و همواره از مقاومت ملت های مستضعف که در مقابل همه اشغالگری ها در منطقه به ویژه اشغالگری اسرائیل ایستاده اند،حمایت کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز امید ملت های منطقه و امیدی برای تغییرات است. امروز استکبار توان آن را ندارد که جلوی ما بایستد و برای همین ما می توانیم آینده کشور خود را بسازیم و گزینه های خود را برای رویاروئی با ظلم و اشغالگری انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای منطقه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان می‌خواهند شکوفا شوند و در اطمینان بیشتر به سر ببرند و از امکانات و توانمندی های خود استفاده کنند باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.

شیخ نعیم قاسم افزود: ایران زمانی ژاندارم آمریکا در خلیج فارس برای سرکوب و اعمال فشار بر کشورهای عربی و اسلامی بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حامی کشورها و آرمان های عربی و اسلامی تبدیل شد پس چگونه نباید با کشوری که برای همه خیر می خواهد همکاری کرد. 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران همواره دست یاری و همکاری را به سوی همه کشورهای منطقه از جمله سعودی دراز کرده و به آنها گفته است بیایید با هم همکاری کنیم ،اما این کشورها همواره مخالفت می کنند زیرا آمریکا نمی پذیرد و اسرائیل هم از این روابط سود نمی‌برد، با این وجود ایران همچنان دست همکاری خود را به سوی کشورهای منطقه دراز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایران بهای ایستادن در کنار مقاومت و ملت فلسطین، قرار گرفتن در کنار حزب‌الله و مقاومت بر ضد دشمن صهیونیستی و ایستادن در کنار همه آزادگان جهان و منطقه را می پردازد، زیرا ایرانی ها با وجود رهبری حکیم، شجاع و بی نظیر خود حضرت امام خامنه ای باور دارند که ایران باید در جایگاه خدمت، بخشش و ایثارگری باشد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منطقه را از دوره شکست ها به دوران پیروزی ها، از عصر سلطه بین المللی به عصر استقلال و از عصر در خدمت اسرائیل بودن به عصر کمک به کشورها برای عزیز و توانمند شدن منتقل کرده است. ایران موفق شده است در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و آموزشی پیشرفت و از لبنان حمایت کند.

معاون دبیرکل حزب الله در پایان با بیان اینکه، حزب الله به حمایت های ایران افتخار می کند، گفت: ایران هرگز از لبنان و حزب الله در مقابل کمک هایش، چیزی درخواست نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار