شرفی گفت: استفاده از پنجره‌های دوجداره و قیمت گذاری مناسب علاوه بر کاهش هدر رفت انرژی و آلودگی صوتی، بازگشت هزینه و صرفه جویی در انرژی را به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صرفه جویی در منابع پایان پذیر گفت: صرفه جویی از این منابع پایان پذیر جزو بدیهیات جامعه بلوغ یافته است و گام ها باید در راستای قانون مند کردن جامعه، رسیدن به باورهای مشترک و دوری از آسیب های جمعی برداشته شود. 

وی ادامه داد: در برخی از موارد شاهد استفاده‌های نادرست و به تبع سودجویی عده ای هستیم اما آحاد جامعه باید این نکته را در نظر داشته باشند از آنجایی که این انرژی به عنوان مصرف عمومی جامعه مطرح می شود لذا نباید زمینه برای سوء استفاده های شخصی فراهم شود. 

به گفته شرفی نوع استفاده بستگی به پیرامون جامعه دارد و اطلاع رسانی برای راه های بهینه‌سازی می بایست از طریق آموزش های اولیه در محیط های آموزشی مثل مدارس و دانشگاه ها شروع شود تا تاثیر آن در زندگی اشخاص بهتر نمایان شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملموس کردن این جریان و تکرار این مسئله در رسانه ها موجب صرفه جویی بیشتر منابع پایان پذیر به ویژه گاز طبیعی می شود و زمانی این اطلاع رسانی ها نتیجه بخش خواهد بود که بتوان مردم را متوجه واقعیت کمبود گاز کرد. 

وی عنوان کرد: استفاده از پنجره های دوجداره، قیمت گذاری مناسب و هزینه تمام شده علاوه بر کاهش هدررفت انرژی و آلودگی صوتی، در مدت زمان 2 ساله بازگشت هزینه و صرفه جویی در انرژی را به دنبال خواهد داشت. 

شرفی با بیان اینکه مشارکت افراد در اجتماع منجر به استفاده صحیح از گاز و حفظ منابع پایان پذیر می شود، گفت: با توجه به موارد فوق در یک بازه زمانی می توان شاهد تحقق این امر بود درصورتیکه این مسئله فقط در اذهان عمومی باقی نماند و در بخش حاکمیتی نیز صدق کند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: نوع سیاست گذاری های اشخاص ذی‌ربط نیز در جهت صرفه جویی از منابع طبیعی نقش بسزایی خواهد داشت و امید است که مسئولان مربوطه با مشارکت مردم زمینه را برای جلوگیری از هدررفت انرژی های پایان پذیر فراهم کنند. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار