اردبیل؛

شناسایی معتادان متجاهر و عادی در شهرستان بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:از ابتدای سال تاکنون با تلاش و همکاری دستگاههای مربوطه ۲۲۶ معتاد عادی دارای پرونده و دو نفر معتاد متجاهر در شهرستان بیله‌سوار شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ آرام حلیم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: اعتیاد معضل خاص یک کشور نیست بلکه یک مشکل جهانی است و یکی از پدیده‌های گسترده و پیچیده بودهکه در سراسر جهان قربانیان بسیاری را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدارس بهترین و مناسب‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به ویژه آموزش مهارتهای زندگی به شمار می‌آید،افزود: رویکرد آموزش مهارتهای زندگی یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین روشها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

حلیم با بیان اینکه علل و ریشه برخی از جرایم استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است و باید دستگاهها برای تشکیل جلسات آموزشی جدی‌تر عمل کنند، تصریح کرد:برخورد با شبکه‌های توزیع‌کننده مواد مخدر در جامعه ضروری بوده و همه دستگاه‌ها باید آمادگی کامل در زمینه پیشگیری و برخورد داشته باشند و نیزافزایش امکانات در برخورد با مواد مخدر در شهرستان بیله‌سوار باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: بهترین راهکار مبارزه با مصرف مواد مخدر ارائه آموزش توسط کارشناسان در راستای مواد مخدر و عواقب آن در بین خانواده است که باید همراه با آگاهی بخشیدن به مردم به ویژه جوانان باشد و باید از مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات بیشتر بهره‌مند شد.

وی با اشاره به عملکرد مقابله با توزیع کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر در شهرستان از ابتدایسال تاکنون گفت: در طول این مدت 12 نفر از توزیع‌کنندگان خرده‌فروش مواد مخدر و 100 نفر مصرف‌کنندگان در سطح شهرستان توسط نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر شده‌اند.

حلیم با بیان اینکه شناسایی دو نفراز معتادان متجاهر و کارتن خواب و معرفی به مرکز درمان و ترک اعتیاد سرپایی شفا با صدور یاری برگ برای بهره‌مندی از خدمات درمانی و فیزیولوژی نیز انجام شده است،افزود: نزدیک به 3 کیلوگرم انواع مواد مخدر در بیله‌سوار کشف و ضبط شده و تعداد 226 نفر معتاد عادی دارای پرونده در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.