پرداخت بودجه برنامه پنجم به وسیله اوراق صکوک به وزارت علوم/ آمایش آموزش عالی بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بودجه دستگاه های کشور قرار است از طریق اوراق صکوک پرداخت شود.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بحث آمایش آموزش عالی بسیار متعدد بوده و در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد این کار شکل گرفته است که در آن جلسات متعددی تحت کارگروه‌های مختلف برای انجام این امر برگزار شده است.

وی بیان کرد: در قالب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرایی شدن مصوبات دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی تنظیم شده که به زودی این امر عملیاتی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد: بر طبق جدول ۱۴ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در صورت پرداخت این بودجه بسیاری از مشکلات آن‌ها حل میشد و این ارتباط قرار بود بر طبق قانون در برنامه پنجم اختصاص پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه سهم GDP کشور در صورت پرداخت بودجه برنامه پنجم ۳ درصد بود، افزود: امروز این سهم به حدود یک درصد می‌رسد که البته هنوز بودجه برنامه پنجم نیز پرداخت نشده و قرار است در قالب اوراق صکوک مبلغی به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در نظر گرفته شود.

احمدی عنوان کرد: فرآیند انتقال اوراق صکوک به وزارت علوم در حال انجام است و دولت در تلاش است با وجود کمبود اعتبار، با کمک وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه این بودجه را پرداخت کند.

وی گفت: پرداخت نشدن به موقع بودجه سبب ضرر به مقوله پژوهش می‌شود که امیدوارم با هماهنگی‌های صورت گرفته تشریفات اداری آن هرچه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار