دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو گفت: تیم ملی واترپلو به دلیل کمبود اعتبار از بازی های کشورهای اسلامی کنار گذاشته شد.

واترپلو به دلیل کمبود اعتبارات از کاروان بازی های آسیایی جا ماندمحسن سمیع‌زاده دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار پایه ‌و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حضور و یا حضور نیافتن تیم ملی واترپلو در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: چند رشته ورزشی از جمله واترپلو به دلیل نبود اعتبارات لازم از بازی‌های کشورها اسلامی کنار گذاشته شده‌اند. درخواست ما مبنی بر حضور تیم ملی واترپلو در بازی های کشورهای اسلامی در ستاد این رقابت ها در حال بررسی است. 

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد:حضور در میادین ورزشی تنها برای کسب مدال و رکورد زنی جالب نیست. اگر این گونه باشد فقط چند کشور محدود باید در رقابت های مختلف شرکت کنند و باقی کشورها تماشاگر باشند. در حالی که ورزش فارغ از نتایجی که در آن کسب می شود با صلح، دوستی و وحدت ملل همراه بوده است. 

وی در خصوص این که آیا فدراسیون شنا در نوشتن نامه‌ای که قرار است چند فدراسیون پایه و پر مدال مبنی بر افزایش بودجه برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کنند، سهمی دارد یا خیر تصریح کرد: فدراسیون شنا جزو این فدراسیون‌ها نیست. به عنوان کارشناس وزارت ورزش معتقدم نگارش چنین نامه‌ای کار صحیحی نیست زیرا بودجه فدراسیون‌ها مشخص است و طبق برنامه های راهبردیشان به آن ها تعلق گرفته است. اگر قرار باشد به بودجه فدراسیون های پایه و پرمدال افزوده شود باید از اعتبارات دیگر فدراسیون ها کسر شود. برای بالا بردن اعتبارات باید از مجلس کمک خواست.

سمیع‌زاده درباره بودجه سال آینده ورزش تصریح کرد: سال آینده مالیات ارزش افزوده و اعتبارات مربوط به آن وارد حیطه ورزش می شود که طی آن  بودجه ورزش 10 تا 15 درصد افزایش می یابد. مطمئنا با این بودجه در ورزش تحول بزرگی رخ خواهد داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار