ساری،

ثبات و پایداری امنیت نیازمند مشارکت عمومی

ثبات و پایداری امنیت تنها با مشارکت و مسئولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار میر فیضی فرمانده انتظامی مازندران در دیدار با امام جمعه شهرستان جویبار با اشاره به نقش و کارکرد مشارکت به عنوان یک فرایند اجتماعی انکار ناپذیر، گفت: ثبات و پایداری امنیت تنها در رهگذر نهادینه کردن آن در جامعه و احساس مشارکت و مسئولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می شود.

وی افزود: اعتماد به عنوان مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی، نقش مهمی در افزایش مشارکت های مردمی در تولید امنیت دارد که پلیس باید همواره نسبت به ارتقای آن کوشا باشد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: تعامل نیروی انتظامی با دستگاه های اجرایی و مردم در کاهش آسیب های اجتماعی امری اثر گذار است و مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی پلیس و اساس اقتدار نیروی انتظامی به شمار می روند.

سردار میر فیضی با بیان این که تولید امنیت یک محصول جمعی است، افزود: ائمه جمعه و جماعات نقش موثری در جهت گسترش زمینه های تعامل مردم با پلیس در جامعه دارند و دراین ارتباط استفاده از ظرفیت نماز جمعه و مساجد به عنوان پایگاه دینی مردم در جهت انتقال فرهنگ ناب اسلامی از اهمیت بسزائی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترين شرط پايداری امنيت در هر جامعه‌ای، همکاری همه نهادهای اجتماعی، مشاركت مردم با پليس و برخورداری از اعتماد مردم است، گفت: برای ایجاد فضای امن در استان باید با استفاده از ظرفیت های مناسبی که وجود دارد، تلاش های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: امنیت یک محصول جمعی است که تولید آن با مشارکت همه نهادهای اجتماعی امکان پذیر است و پلیس نقشی محوری را در ارتقای امنیت برعهده دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار