قم؛

لزوم تبیین خمس در نظام آموزشی

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور بر لزوم تبیین جایگاه خمس در نظام آموزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام والمسلمین اعرافی،مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در همایش بین‌المللی خمس و تعالی فرهنگ خمس که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه خمس راهنما است اظهار داشت: خمس و زکات نشان‌دهنده این بوده که عبادات به معنای خاص، در یک فریضه اقتصادی جای دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم نظام اقتصادی را تحلیل کنیم، خمس و زکات در نظام اقتصاد جایگاه رفیعی دارد، همچنین اگر بخواهیم نظام فرهنگی اسلام را تحلیل کنیم می‌بینیم که خمس در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گشایش درها جایگاه ویژه‌ای دارد در واقع نظام فرهنگی جامعه با خمس جان می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: اسلام در ذات دینی خود، سیاسی بوده همچنین خمس پشتوانه مهم حرکت سیاسی اسلام به‌ ویژه در تاریخ مراجع و حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: در بحث خمس از نگاه علمی باید قدم‌های جامع‌تری برداشته شود، خمس در فقه و در کنار زکات، باید یک جایگاه بهتری پیدا کند، بنابراین رونق یافتن درس‌های خارج یک امر الهی بوده که از وظایف حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه باید در نظام آموزش پرورش جایگاه خمس تشریع شود، تصریح کرد: علاوه بر فضای عمومی در نظام آموزشی هم باید تدابیری برای خمس اندیشیده شود.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشو خاطرنشان کرد: رابطه عاطفی مردم بوده که در قالب خمس حوزه‌های علمیه را گسترش می‌دهد ازاین‌رو حوزه علمیه باید تکیه‌گاه خود را مردم بداند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار