قم؛

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر لزوم توجه به سنت خمس

آیت الله علوی گرگانی در دیدار نماینده ولی فقیه در هرمزگان با انتقاد از کم رنگ شدن سنت خمس درجامعه بر ضرورت پرداختن به خمس در منبرها و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار امام‌جمعه بندرعباس با انتقاد از برخی طلبه‌ها که در منبرها و سخنرانی‌ها پرداختن به خمس را ترک کرده‌اند، گفت: هدف اصلی گرفتن خمس تطهیر است و باید در سخنرانی‌ها و منبرها مردم را نسبت به آن آگاه کرد

وی با اشاره به اهمیت موضوع خمس در اسلام گفت: متأسفانه واقعیت امروز این است که خمس در جامعه کمرنگ شده است.

آیت الله علوی گرگانی بابیان اینکه یکی از مواردی که در امور مالی خداوند برای بندگان در نظر گرفته خمس است، افزود: در این امور هیچ‌کدام مانند خمس ضعیف نبوده و همان‌طور که امام صادق(ع) فرموده‌اند پرداختی خمس سخت است و تنها مؤمنینی که نور خداوند در دلشان است می‌توانند خمس دهند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه عاملین به خمس کم شده است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن هم بر اهمیت موضوع خمس اشاره دارد و کسی که خمس پرداخت می‌کند دعایش مستجاب خواهد شد و آن‌ها کسانی اند که در مال خدا دست نمی‌برند.

وی با انتقاد از برخی طلبه‌ها که در منبرها و سخنرانی‌ها پرداختن به خمس را ترک کرده‌اند، تصریح کرد: هدف اصلی گرفتن خمس تطهیر است و باید در سخنرانی‌ها و منبرها مردم را نسبت به آن آگاه کرد و پرده غفلت را از چشم مردم برداشت.

در ابتدای این دیدار نیز آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در گزارشی از کمرنگ شدن پرداخت خمس در جامعه انتقاد کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار