نامزدی وزیر دادگستری ایتالیا برای ریاست حزب حاکم

وزیر دادگستری ایتالیا نیز نامزد ریاست حزب حاکم این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آندره‌آ اورلاندو وزیر دادگستری ایتالیا روز پنجشنبه نامزدی خود را برای تصدی ریاست حزب دموکرات حاکم در کشورش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، وزیر دادگستری ایتالیا برای رسیدن به ریاست حزب حاکم باید با متئو رنتسی نخست وزیر پیشین ایتالیا رقابت کند.
 
رنتسی پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا که چهارم دسامبر برگزار شد، به منظور پایان دادن به اختلافات و تفرقه داخلی در حزب دموکرات ایتالیا اعلام کرد از سمت خود به عنوان دبیر حزب دموکرات استعفا می کند تا خط مشی سیاسی حزب حاکم به روشنی تعیین گردد. نیروهای چپگرای حزب دموکرات ایتالیا رنتسی را متهم کرده اند در حزب دموکرات گرایشهای راست ایجاد کرده است.

اندره آ اورلاندو که چهل و هشت سال دارد از جناح چپ حزب دموکرات ایتالیا است. علاوه بر اورلاندو و رنتسی، میشل امیلیانو فرماندار منطقه پولیا ایتالیا که پنجاه و هفت سال دارد، برای رسیدن به ریاست حزب دموکرات کشورش تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر سابق ایتالیا که از دسامبر سال دو هزار و سیزده ریاست حزب دموکرات را بر عهده دارد دوشنبه گذشته برگزاری کنگره فوق العاده حزب دموکرات را خواستار شد.
 
رنتسی در عین حال اعلام نکرد کنگره بعدی حزب چه زمانی برگزار خواهد شد اما متحدانش به طور تلویحی اعلام کرده اند که رای گیری داخلی قبل از انتخابات محلی ژوئن برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار