بخشدار مرکزی شهرستان جهرم از تخریب بیش از 95 درصدی روستای تاریخی قلات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نسرین زارعی بخشدار مرکزی شهرستان جهرم با بیان اینکه 90 درصد از روستاهای بخش مرکزی جهرم بر اثر سیل آسیب دیده گفت: یکی از این روستاها، روستای تاریخی قلات با 95 درصد خسارت است.
 
زارعی افزود: امدادرسانی به روستاهای خسارت‌دیده و محاصره شده در سیل به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان‌پذیر نبود، اما پس از مساعد شدن هوا به کمک بالگرد امداد و نجات هلال احمر امداد رسانی صورت گرفت و تاکنون به 20 منطقه سرکشی و امدادرسانی شده است.
 
وی ادامه داد: روستای تاریخی قلات از جمله روستاهای آسیب دیده است که ابتدا کمک‌های امدادی به سرعت در آن صورت گرفت و اسکان موقت برای اهالی روستا در نظر گرفته شده است.
 
فرماندار جهرم نیز گفت: بیش از 530 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شده است که  90 میلیارد ریال مربوط به بخش اماکن عمومی، 150 میلیارد ریال اماکن مسکونی، بیش از 300 میلیارد ریال بخش کشاورزی و آبخیزداری و 130 میلیارد ریال، بندها و پروژه‌های تغذیه مصنوعی آب است.
 
علیرضا صحراییان ادامه داد: 500 نفر سیل‌زده در اسکان موقت جمعیت هلال احمر جهرم هستند که ۵۰ تن مواد غذایی در میان آن ها توزیع شده و اقلام مورد نیاز به روستاییان و عشایر سیل‌زده داده شده است.
 
وی تصریح کرد: برای پاک‌سازی شهر جهرم با هماهنگی‌هایی که با استانداری صورت گرفت ماشین آلات مورد نیاز از جمله پمپ‌های کفکش، ژنراتور، گریدر، بیل مکانیکی و لودر تامین شده است و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی شهرک‌های در مسیر سیل تمیز و پاک‌سازی می‌شوند.

روستای قلات با معماری خاص و خانه هایی از خشت، گل و سنگ و به صورت پلکانی با جمعیت 110 نفر از دهستان‌ جلگاه منطقه هکان در 35 کیلومتری شمال غرب جهرم است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار