قزوین؛

آغاز طرح نوروزی امداد و نجات از ۲۵ اسفند

طرح نوروزی امداد و نجات از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا پایان نوروز ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت : در این طرح ۱۲۵ نفر از نیروهای امداد و نجات در ۲۵ پایگاه در محورهای مواصلاتی استان برای خدمت رسانی مستقر می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج تیم عملیاتی هم شامل تیم توانا، امداد و نجات کوهستان، تجسس، امداد هوایی و واکنش سریع به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.

وی گفت : همچنین برای امدادرسانی به مسافران از ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ دستگاه ست نجات شامل بالگرد، خودروهای تخصصی امداد و نجات و موتور و اتوبوس آمبولانس استفاده خواهد شد.

هاشمی در ادامه از برگزاری یک دوره باز آموزی برای نیروهای هلال احمر خبر داد و گفت : در این دوره ۴۵۰ نفر با دستورالعملهای جدید آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به مرکز کنترل هماهنگی عملیات گفت : در طرح نوروزی نیروهای این مرکز در سه شیفت به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی و اعلام حوادث هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان از سازماندهی بیمه‌ها و امداد و خودرو هم خبر داد وگفت: در کمیته امداد و نجات مقرر شد تا با شیفت بندی بیمه‌ها، کارافراد حادثه دیده سریعتر انجام شود.

هاشمی افزود: آموزش نیروهای امداد خودرو یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته است تادر محل حادثه ابتدا نقش کمک رسانی داشته باشند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار