عامل هتک حیثیت دختر جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب توهین آمیز علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:متهم که نوجوانی ۱۷ ساله به نام کاظم است در مواجهه با ادله و مستندات پلیس ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت پس از ایجاد یک صفحه جعلی با نام یک خانم اعتماد شاکی را جلب و پس از follow شدن توسط شاکی به عکس‌های خصوصی اش دست یافته و با انتشار تعدادی از تصاویر و مطالب توهین آمیز از وی قصد برقراری رابطه نامشروع داشته که شناسایی و دستگیر می‌شود.

سرهنگ "حسین بیات مختاری" با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به راه‌های بسیار برای دسترسی به صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی و امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی از قرار دادن هرگونه اطلاعات و تصاویر خصوصی در کلیه شبکه‌های اجتماعی اکیداً خودداری چرا که اعتماد بی جا و ضعف آگاهی قربانیان عامل اصلی ایجاد فرصت ارتکاب جرم برای مجرمان می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.