درجلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

لزوم ارایه گزارش پلاسکو تا عید/ خانه اعلی هنوز به ثبت میراث فرهنگی نرسیده است

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: کمیته‌های بررسی کننده حادثه پلاسکو تا عید گزارشی به مردم ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون شهرسازی و معماری در سیصد وسی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی را به مردم هنر دوست کشور تبریک می‌گویم.

وی افزود: طی بازدید‌های انجام شده متوجه شدیم خانه اعلی که ۱۸ سال است در اختیار انجمن خوشنوسیان قرار دارد در میراث فرهنگی ثبت نشده و ما نگران هستیم که اگر اجاره ۲۰ ساله انجمن خوشنویسان تمام شود، این ساختمان تخریب و قلع و قمع خواهد شد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: درخواست داریم میراث فرهنگی نسبت به ثبت ساختمان‌های قدیمی که در اختیار شهرداری قرار دارد، اقدام کند.

حکیمی پور تصریح کرد: برای بررسی حادثه پلاسکو دو کمیته در شورا تشکیل شده، در شرایطی که افکار عمومی به دنبال آن است که شورای شهر چه اقداماتی انجام داده، لازم است هرچه زودتر اطلاع رسانی به مردم انجام شود و تا قبل از عید گزارشی در این رابطه ارایه شود.

وی در رابطه با بررسی املاک گفت: در رابطه با املاک دو مصوبه داشتیم که از سرنوشت این مصوبات خبری نیست.

چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: در رابطه با گزارش پلاسکو از روسای کمیته‌ها می‌خواهم تا عید حداقل یک گزارش نیمه کاره ارایه دهند.

وی در رابطه با املاک گفت: دادستانی تا به امروز از ۱۳۰ ساختمان بازدید کرده و هنوز این کار ادامه دارد و ما همچنان منتظر ارایه گزارش دادستانی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار