شهرکرد؛

استفاده از فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از فضای مجازی برای آموزش، اطلاع رسانی و مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

استفاده از فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید قدیر مرتضوی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در شهرکرد با اشاره به گرایش ۲۷ درصد از افراد جامعه به مصرف مواد مخدر، استفاده از فضای مجازی برای آموزش، اطلاع رسانی و مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست.
 
وی افزود: اگر چه اعتیاد بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را درگیر کرده، اما مبارزه جدی و کارآمد با این معضل بزرگ و خانمان سوز همچنان مغفول مانده است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حالی که ۴۰ میلیون نفر از بالغین کشور کاربر تلفن همراه هوشمند هستند و در طول شبانه روز بیش از یک میلیون داده از این طریق منتقل می‌شود، تبدیل این تهدید به فرصت برای آموزش و اطلاع رسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم و موثر است.
 
مرتضوی تأکید کرد: پاک سازی فضای اجتماعی از اعتیاد به عنوان یک پدیده چند وجهی و عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، نیازمند مشارکت همگانی با ساختاری پیوسته، قوی، هماهنگ و نظام‌مند می باشد.
 
وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای بکارگیری فضای مجازی در تحقق اهداف و توطئه‌های خود تصریح کرد: دشمن به شدت با درگیر کردن افکار و عقاید جوانان، تمایل و گرایش آنان برای اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها را افزایش داده است که مردم حماسه ساز کشور باید با احساس مسئولیت نسبت به این موضوع، دشمن را مانند همیشه در رسیدن به اهدافش ناکام کنند.
 
مرتضوی با اشاره به ایثارگری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز نیز باید در حوزه اجتماعی به مقابله با دشمن برخیزیم.
 
وی، تمایل به مصرف مواد مخدر را نشان دهنده پاسخ گو نبودن و ناکارآمدی اقدامات صورت گرفته تا این مرحله عنوان و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این همایش، ضمن ایجاد حساسیت لازم، به مرحله اجرای برنامه‌های کاربردی و موثر وارد شویم.
 
مرتضوی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و تقویت روحیه جوانان برای مقابله با تبلیغات وسوسه کننده دشمن را موثر دانست.
 
وی همچنین از ایجاد پویش مردمی مبارزه با اعتیاد در استان خبر داد و از فعالین اجتماعی برای پیوستن و اقدام دلسوزانه و مجدانه در این برنامه دعوت به عمل آورد.
 
به گفته مرتضوی؛ همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد نیز در روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه جاری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهرکرد برگزار می‌شود.

همایش تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت، در برنامه‌ای مشارکتی از سوی ادارات و نهادهای اجرایی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور نمایندگانی از ادارات، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار