حضور گسترده مردم در صحنه ها به ویژه انتخابات به همان اندازه موجب افزایش سرمایه نظام و پشتوانه انقلاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات همزمان ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی در سال آینده گفت: دشمنان همواره انتخابات در کشور ما را رصد می کنند و حضور مردم در این صحنه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

شبستری  با دعوت از مردم برای حضور پررنگ در انتخابات پیش رو اظهار کرد: ملت شریف ایران همچنان که در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور پررنگی داشتند در انتخابات نیز با حضور پرشور خود نشان خواهند داد که از نظام اسلامی، انقلاب، دولت و مسئولان حمایت می کنند.   

شبستری با بیان اینکه زبان زور، فرهنگ قدرت های استکباری است، ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در قدرت های استکباری، این فرهنگ آن ها سرعت یافته و تحکم آمیزتر شده بنابراین حضور پررنگ مردم در انتخابات سد محکمی در برابر توطئه های آنان است.

وی هم چنین گفت:براساس برآوردهای اولیه، انتخابات شوراهای اسلامی در یک هزار و 973 روستا و 62 شهر استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت:  ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه جاری تا شش فروردین ماه سال 1396 انجام می‌شود.

شبستری ادامه داد: تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی در روستاهایی که کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند سه نفر و در روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر، پنج نفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها نیز در شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت، پنج عضو، 50 هزار تا 200 هزار نفر، هفت عضو، 200 هزار تا 500 هزار نفر، 9 عضو و در شهرهای با جمعیت 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر 11 نفر عضو اصلی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: شهرهایی که جمعیت آنها بین یک میلیون تا دومیلیون نفر است 13 نفر و بیش از دو میلیون نفر، 15 نفر عضو اصلی در شورای شهر خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جمعیت تبریز در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است، گفت: اعضای شورای شهر تبریز در انتخابات دور پنجم به 13 نفر کاهش می‌یابد.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، میان ‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با هم در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.