فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: نظارت بر نانوایی ها باید به دست خود مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان بیله سوار افزود: در 11ماهه امسال یک هزار و 282 فقره بازرسی از نانوایان سطح شهرستان صورت گرفته که برای 115مورد آن تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و جريمه نقدی اين متخلفان مبلغی بالغ بر 130میلیون ریال است .

وی با اشاره به اینکه نظارت بر نانوایی ها باید به دست خود مردم صورت گیرد افزود :60مورد گشت مشترک از طریق اعضای کمیته امسال انجام شده است و مردم خود می توانند در خصوص کیفیت نان بیشترین نظارت را داشته باشند و در پخت بهتر نان سهیم باشند.

فرماندار بیله سوار گفت: توزیع آرد در حوزه روستایی و عشایری باید با مشخصه خاص باشد تا ورود غیر قانونی آرد در بازار کنترل شود و کنترل سهمیه‌های آرد حوزه روستایی و عشایری با جدیت پیگیری و نظارت شود.

حلیم با اشاره به رصد تخلفات واحدهای نانوایی در بیله‌سوار گفت: با توجه به اینکه آرد و نان یک بحث مهم در مایحتاج اصلی خانواده‌ها است و هیچ جایگزینی ندارد باید در این زمینه بازرسان با دقت و نظارت کامل امور آرد و نان را از تهیه تا تولید و عرضه رصد کنند و در راستای برطرف نمودن مشکلات این صنف و تعامل با نانوایان در عرضه نان کیفی به مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: موضوع بهداشت نانوایی‌ها یکی از موارد مهم است که با بحث سلامت جامعه و مردم سرکار دارد سلامت مردم از همه چیز بالاتر است و سلامت مردم بعنوان اولویت مد نظر است.

حلیم اظهار داشت: دوره‌های آموزشی بهداشتی ویژه نانوایی‌ها از طریق بهداشت شهرستان برگزار شود تا با مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت آموزش‌های لازم اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: بازرسی در ایام تعطیلات از نانوایی ها،رسیدگی به تخلفات و اعمال جرائم لازم،برنامه ریزی جهت تشکیل جلسه برای تامین نان مسافران نوروزی در ایام تعطیلات،رسیدگی به وضعیت بهداشتی نانوایی‌ها ،چگونگی توزیع آرد خام به‌ویژه در روستاهای دوردست، از جمله موارد مهمی است که باید به صورت جدی پیگیری شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.