فرماندار شهرستان خلخال از تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: با وجود کاهش سرانه 4 کیلوگرمی آرد و راه اندازی نانوایی های آزاد پز در کنار نانوایی های دولتی برای ایجاد رقابت در بین نانوایان و ارتقای کیفیت نان پخت شده در نانوایی ها کیفیت نان تولیدی خلخال هنوز با حد مطلوب آن فاصله دارد.

وی گفت: در حالی که افزودن هر گونه مواد غیر از آرد، نمک، آب و مایع خمیر به نان ممنوع است برخی از نانوایان خلخال اقدام به استفاده از جوش شیرین، ماست، روغن رنگ و سایر افزودنی های غیر مجاز به نان پخت شده می کنند که این کار تخلف بوده و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشکده علوم پزشکی خلخال موظف به جلوگیری از ادامه این روند و نمونه برداری مستمر از خمیر و نان تولیدی نانوایی ها هستند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی عملی برای نانوایان برای ارتقای کیفیت نان اظهار کرد: تحرک و پویایی در نانوایی ها برای مردم خلخال باید با خرید نان با کیفیت ملموس شود.

بقیت الله بابایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از تشکیل 38 پرونده تخلف نان در 9ماه سال جاری در این اداره خبر داد و گفت: نانوایان متخلف به دلیل گرانفروشی، کم فروشی و عرضه آرد خارج از شبکه به پرداخت 64 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.