آموزش و پرورش در هفته گذشته شاهد رویدادهای متعددی بوده که اهم آن را در اینجا مشاهده می‌کنید.

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشتبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 15 اسفند ماه پایان مهلت ثبت نام مهلت ثبت نام آموزش دهندگان در دوره های توانمندسازی،آماده باش همیاران پلیس از 22 اسفند ماه، توجه به استانداردهای HSE در زمینه ساخت و مقاوم‌سازی مدارس، تعیین سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در انتظار ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم،نگاه آموزش و پرورش به تامین فضای مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه،تمهیداتی برای پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس در سال آینده و استقبال دانش ‌آموختگان جامعه‌المصطفی از کتاب‌های درسی ایرانی از جمله رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می شود.

15 اسفند ماه پایان مهلت ثبت نام مهلت ثبت نام آموزش دهندگان در دوره های توانمندسازی
علی باقر زاده رییس سازمان نهضت سواد آموزیاز ثبت‌نام 29 هزار و 483 آموزش دهنده برای دوره‌های آموزشی جدید خبر داد و اظهار داشت: این رقم تا روز 8 اسفند ماه با توجه به ثبت در پرتال جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: استان‌های اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد، شهر تهران، فارس و آذربایجان شرقی بیشترین درصد ثبت نامی را تاکنون داشته‌اند.
 
رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که اگر آموزش دهندگان تا پایان مهلت قانونی که 15 اسفند ماه است در پرتال ثبت نام نکنند امکان ادامه فعالیت در سال 96 را ندارند.

آماده باش همیاران پلیس از 22 اسفند ماه
مهدی علی اکبر‌زاده مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورشاز آماده باش نیروهای همیار پلیس خبر داد و اظهار داشت: همیاران پلیس که در مدار‌سی مشخص مورد نظر هستند از 22 اسفند ماه بطور نمادین با حضور پلیس ر‌اهور نا‌جا و مسئولان آموزش و پرورش در آماده باش قرار می‌گیرند.

علی اکبرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 9 میلیون نفر همیار پلیس در سراسر کشور وجود دارد عنوان کرد: در طول سال تحصیلی این همیاران از طریق پلیس راهو‌ر آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، همچنین سی دی‌های آموزشی و برنامه‌های تلویزیونی برای دانش‌آموزان آماده شده است.

توجه به استانداردهای HSE در زمینه ساخت و مقاوم‌سازی مدارس
محمد‌تقی نظر‌پور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارسدر خصوص توجه به استانداردهای HSE در ساخت و مقاوم‌سازی مدارس اظهار داشت: این مسئله در مدارس جدید و احداث آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از موارد استاندارد‌ها باید در بهره‌برداری ساختمان و برخی موارد در زمان ساخت باید مورد توجه قرار گیرد و در فضاهای آموزشی که پیش از این چنین استاندار‌دهایی را نداشتند باید آن را احیاء کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در مقاوم سازی فضاهای آموزشی رعایت استاندارد‌ها و ضوابط HSE را مورد توجه قرار دادیم.

استقبال دانش ‌آموختگان جامعه‌المصطفی از کتاب‌های درسی ایرانی
محی‌الدین بهرام محمد‌یان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشیاز پیشنهاد ایجاد فرهنگ فارسی با سه گویش افغانی، تاجیکی و ایرانی خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد چنین فرهنگی آمادگی کامل داریم و این فعالیت می‌تواند برای استفاده بهتر از متون فارسی و گسترش آن کمک کننده باشد.

محمد‌یان اظهار داشت: علاوه بر تمایل دانش آموختگان کشورهای آسیایی برای گسترش زبان فارسی در کشورهای خود در شبه قاره‌ها نیز توجه به زبان فارسی با توجه به سابقه دیرین آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مطالبات دانش آموختگان جامعه‌المصطفی بهره‌مندی و اقتباس از کتاب‌های درسی ایرانی است که با رعایت چهارچوب ضوابط نسبت به این خواسته اعلام آمادگی می‌کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: در نظر گرفته شده در دانشگاه جامعه‌المصطفی برنامه آموزشی با محوریت تدوین برنامه درسی و تولید محتوای آموزشی برای دانشجویان ارائه شود که سازمان پژوهش برای اجرای این فعالیت امکان همکاری دارد.

ارائه خدمات سوادآموزی به افراد با نیازهای ویژه
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی از تحت پوشش قرار دادن افراد با نیازهای ویژه در آموزش‌های مربوط به سوادآموزی خبر داد و گفت: در سال ۹۵، هفت هزار و ۵۹۸ نفر معلول و آموزش پذیر در برنامه‌های سوادآموزی شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: رویکرد توجه به افراد با نیازهای ویژه در طی دو الی سه سال اخیر موردتوجه قرار گرفته و در حال ارائه خدمات به این گروه هستیم.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: براساس آمار از میان مجموع افراد تحت پوشش، پنج هزار و ۵۰۶ نفر بی‌سواد مطلق، یک هزار و ۲۹۰ نفر در دوره دوم سوادآموزی و ۸۰۱ نفر در دوره دوم تحکیم قرار داشتند.

تمهیدات آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس در سال آینده
فخرالدین‌احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورشدرباره اقدامات این وزارتخانه برای پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی برای سال آتی با توجه به مصوبه اخیر مجلس در این زمینه اظهار داشت: پیشنهادی در سال‌های گذشته برای ساماندهی پرداخت حقوق حق‌التدریس ها ارایه شده بود.

وی ادامه داد: البته در سال های گذشته حقوق حق التدریس ها جدا از ردیف حقوقی لحاظ می شد که این مساله موجب تعویق در پرداخت این معلمان شده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به شرایط پرداختی به معلمان حق التدریس، پیشنهادی به مجلس از سوی آموزش و پرورش ارایه شد تا پرداختی حق التدریسی ها در ردیف حقوق قرار گیرد.

دانش آشتیانی بیان کرد: اکنون با موافقت مجلس این مساله مورد توجه قرار گرفته است که موجب شده تا پرداختی حق التدریس ها با مشکل و تاخیر صورت نگیرد.

تعیین سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در انتظار ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم
محسن حسینی مقدم مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای در خصوص تعیین سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان در سال تحصیلی آینده بیان کرد: هنوز این سهم مشخص نشده و در انتظار ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به هدایت تحصیلی که امسال در نظر گرفته شده دانش آموزان با رشته های تحصیلی مختلف آشنا شده و بنا بر ضوابط موجود و بسته به شرایط به انتخاب رشته می‌پردازند و سهمی به اجبار برای آنها تعیین نشده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای اظهار داشت: نگاه برنامه ششم توسعه به اسناد بالادستی است و شاخص های ارزیابی ابلاغی پوشش تحصیلی ۲۰.۲۶ درصدی در دوره دوم متوسطه را تعیین کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار