کودکان در مقابل آلودگی هوا حساس تر هستند ، برای حفظ سلامتی کودکان به پاکی هوا کمک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی محیط زیست شهرستان ساری اعلام کرد ، کودکان در مقابل آلودگی هوا حساس تر هستند ، برای حفظ سلامتی کودکان به پاکی هوا کمک کنید. دود سیگار دارای منوکسید کربن است و علاوه بر ایجاد بیماری در اشخاص سیگاری، در آلودگی هوا خصوصا در محیط‌های بسته نیز موثر است حداقل در محیط‌های بسته و بخصوص با حضور کودکان سیگار نکشید.

برای جلوگیری از آلودگی هوای خانه‌ها و فضا‌های بسته وسایل گرم کننده حتما بایستی مجهز به دودکش باشند در صورتی که از بخاری‌های دستی بدون دودکش استفاده شود شعله آن باید حتما آبی باشد.

صرفه جویی در مصرف برق را فراموش نکنیم. مصرف برق بیشتر، نیاز به تولید بیشتر برق دارد. نیروگاه‌های تولید برق، تعداد زیادی مواد آلوده کننده وارد هوا می‌کنند.

هنگام آلودگی شدید هوا از فعالیت‌های شدید بدنی و ورزش‌های خسته کننده خودداری کنید.‌

خوردن مواد غذایی مانند شیر، سبزی، مرکبات و زیتون هنگام آلودگی هوا توصیه می‌شود در عوض باید از غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کرد.

درختان و گیاهان روزها مقدار زیادی گاز کربنیک از هوا جذب کرده و اکسیژن تولید و در واقعا هوا را پالایش می‌کنند در محافظت از فضاهای سبز و جنگل ها بکوشید و تا جایی که امکان دارد درخت بکاریم و فضای سبز ایجاد کنید.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.