شهردار مشهد گفت: تا پایان امسال از 30 پروژه عمرانی و تعدادی پروژه مشارکتی با هزینه 30 هزار میلیارد ریالی بهره برداری می شود

بدهی چهار هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد به بانکهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدصولت مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرداری مشهد بابت انتشار اوراق مشارکت حدود چهار هزار میلیارد ریال به بانکها بدهکار است، افزود: در سه و نیم سال گذشته بیش از 24 هزار و 500 میلیارد ریال بدهی شهرداری به بانکها تسویه شده و در تلاشیم باقیمانده آن را نیز تا پایان فعالیت مدیریت فعلی شهری، تسویه کنیم.

مرتضوی گفت: میزان بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری نیز بیش از 30 هزار میلیارد ریال است که تا کنون مبلغی وصول نشده است.
او افزود :شهرداری مشهد در این دوره، توسعه متوازن شهری را سرلوحه کار خود قرار داده است و در زمینه بهسازی و نوسازی حاشیه شهر توانسته ایم به برنامه های خود جامه عمل بپوشانیم .

شهردار مشهد تصریح کرد:احداث ۵۶ بوستان سبز، تخصیص ۶۵ درصد از سرانه آسفالت شهری برای حاشیه شهر، توسعه خطوط اتوبوسرانی و را اندازی ۱۶ خط جدید، هشت بازار ارزاق عمومی، ۱۶ پل، هفت فرهنگسرا، احداث ۴۸ مسجد، تجهیز ۲۵۱ مسجد به کتابخانه و لوازم ورزشی بدن سازی، احداث ۲۰ سالن ورزشی با همکاری سپاه امام رضا(ع) از جمله اقدامات توسعه حاشیه شهر مشهد توسط شهرداری است.

او گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک، خط اول قطار شهری به عنوان نخستین قطارشهری مشهد به ایستگاه  فرودگاه رسیده و جابجایی ما روزانه از ۸۰ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر افزایش داشته و مدت زمان رسیدن قطارها از نه دقیقه نیز به شش دقیقه کاهش پیدا کرده است.

شهردار مشهدادامه داد: فاز اول خط دو قطار شهری را نیز به اتمام رساندیم و چند روزی است که تست گرم در حال اجرا است و واگن ها در حال تردد در تونل ها هستند و ایستگاه ها در حال نظافت است و پله های برقی نیز در حال نصب هستند که در ابتدا حدود ۸۰ در صد از آن را افتتاح کرده و سپس ریل گذاری از میدان شهدا تا حرم مطهر را شروع می کنیم و امیدواریم ظرف ۴۵ روز به پایان برسد.

مرتضوی اظهار کرد: همچنین تا کنون حدود 75 درصد از 100 واگن مورد نیاز این خط تامین شده و مابقی نیز به زودی خریداری می شود.
او با بیان اینکه سازمان فضای سبز شهرداری مشهد به عنوان فضای سبز برتر در کشور برگزیده شده و  مورد تقدیر قرار گرفته است، گفت: در زمینه بهینه سازی مصرف آب در شهر به عنوان شهرداری برتر از سوی سازمان ملل و وزارت کشور موفق به کسب رتبه اول و کسب رتبه برتر در میان شهرداری ها در زمینه حفظ محیط زیست شده ایم.

شهردار مشهد تاکید کرد: در حوزه میادین میوه و تره بار حدود ۱۹ بازار میوه و تره بار و فروشگاه شهرما راه اندازی شده که در تمامی این فروشگاه ها اجناس خارجی جمع آوری شده و اجناس ایرانی جایگزین شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه رفت و روب شهری و پسماند که از مهم ترین معضلات شهرداری ها است، تصریح کرد: در مشهد روزانه هزار و ۸۰۰ تن زباله جمع آوری می شود که این میزان غیر از زباله های تولیدی توسط زائران است، لذا برای بازآوری این زباله در گذشته کارخانه ای ۵۰۰ تن از آن را بازآوری می کرده است که با تأسیس کارخانه جدید با ظرفیت ۱۰۰۰ تن، حدود ۳۰۰ تن مازاد زباله باقی می ماند.

او با اشاره به نوسازی سه هزار و ۸۶۳ تاکسی در حوزه تاکسی رانی ، افزود: افزایش معابر پیاده رو در سطح شهر و کنترل ترافیک، احداث ۴۵ پارکینگ و افزایش دوربین های تصویری موجب کاهش مرگ و میر عابران پیاده و تصادفات نسبت به قبل از مهر سال ۹۲ شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد : طبق اصل 44 قانون بودجه دستگاههای اجرایی قرار بود این دستگاه از محل واگذاری املاک خود بدهی شهرداری را تسویه کنند اما تا کنون این مورد محقق نشده است.

شهردار مشهدضمن تاسف در مورد حادثه پلاسکو در تهران، ادامه داد: در حوزه آتش نشانی نیز، تعداد ۴۰۰ نفر از جوانان و نیروهای ورزیده استخدام شده اند که این از نقاط قوت آتش نشانی مشهد محسوب می شود که درپی آن ایستگاه های آتش نشانی به استاندارد رسیده است.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.