کریمیان مطرح کرد؛

کاشت نهال با نام هر شهید در تهران و شهرستان‌ها

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت گرامی داشت روز شهید، امروز در تهران و سایر شهرستان‌ها کاشت نهال با نام یاد شهدا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کریمیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت شهید که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در سال 83 بنا به پیشنهاد شورای عالی فرهنگی روز 22 اسفند به نام شهدا نام گذاری شد و از سال 92 برنامه ریزی برای تشکیل شورایی به منظور شناساندن این روز به مردم انجام شد.

وی در ادامه افزود: تا قبل از تشکیل این روز حدود 1.7 دهم درصد مردم با این روز آشنایی داشتند، ولی پس از این اقدام و کارهای صورت گرفته در این زمینه در سال 93 شناخت مردم نسبت به روز شهید به 35 درصد و در سال 94 این رقم به 44.6 دهم درصد رسید.

کریمیان با تأکید بر اینکه به منظور گرامی داشت روز شهید از تمام ظرفیت مساجد، سرای محلات و غیره استفاده می‌شود، بیان داشت: بخشی از برنامه در حوزه ملی و بخشی دیگر در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید با تأکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی برای شناسایی روز شهید داشته اند، یاد آور شد: استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از جمله اهداف برگزاری این برنامه ها است و در تلاش هستیم روز بزرگداشت شهدا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۳ درصد شهدا در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام‌گذاری شده و بخشی از برنامه ها در این شهر برگزار می‌شود.

کریمیان خاطر نشان کرد: امروز که مصادف با روز درختکاری است، مراسم کاشت نهال به نام شهدا در انتهای بزرگراه شهید بابایی اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه ها، سومین همایش جبهه مجازی با حضور وزیر ارتباطات و رئیس بنیادشهید است که یک هزار و ٧٠٩ وبلاگ و ٩٠٠ صفحه اینستاگرامی و تلگرامی در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند که این مراسم با حضور ٤٠٠ نفر فعال در عرصه تلگرامی و اینستاگرامی فردا دوشنبه برگزار می شود و از ٢١ عضو فعال در این حوزه و ٩ نویسنده و تولیدکننده محتوا در فضای مجازی تجلیل خواهد شد.

کریمیان تصریح کرد: طرح ملی نامه به یک شهید از دیگر برنامه های روز شهید است که به عنوان موضوع انشای دانش آموزی مطرح شده و در تمام استان‌ها برگزار شده است که حدود ٤٢ هزار نفر از سراسر کشور نامه خود را ارایه داده اند که این امر نشان از فرهنگ ریشه دار ایثار و شهادت در کشور است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید ادامه داد: حدود ٧٨ نفر از اساتید دانشگاه داوری طرح نامه به یک شهید را بر عهده دارند که ٦٠٩ اثر به دبیرخانه ارسال شده و ٢٢ اثر برتر در روز سوم خرداد همزمان با روز مقاومت معرفی و تجلیل خواهند شد.
 
وی بیشترین آثار ارسالی را درباره نامه به یک شهید از استان های همدان، مرکزی، ایلام، شهرستان های استان تهران و لرستان دانست و افزود: روز دوشنبه همایش ملی تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در محل تالار وحدت از بین ٦٠٠ نفر برگزار می شود و از ٢٢ نفر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود.

کریمیان عنوان کرد: در روز سه شنبه تجلیل از خادمان شهدا با حضور پیشکسوتان و بازنشستگان برگزار می شود، همچنین روز چهارشنبه برپایی کنگره بین المللی روز شهدا با حضور رئیس جمهوری و شرکت کشورهای بوسنی، تونس، پاکستان، سوریه، عراق و فلسطین در مشهد مقدس انجام خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید اضافه کرد: در روز پنجشنبه نیز برگزاری مراسم اهتزار و تعویض پرچم گلزار شهدا و غبارروبی این گلزار در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: روز جمعه نیز مسئولان بنیاد شهید از جمله حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه تهران حضور می یابند. همچنین در روز شنبه کنگره بین المللی شکوه ایثار برای تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده شهدای مقاومت برگزار می شود.

کریمیان بیان داشت: همایش ملی مشاوران ایثارگران در روز ٢٢ اسفند با سخنرانی معاون اول رئیس جمهوری و تجلیل از خدمات این مشاوران برگزار می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید در پایان گفت: در طرح سپاس که از ۲۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد از خانواده شهدا دیدار و تجلیل می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار