معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمه سلامت و حمایت غذایی و تشکیل دادگاه ویژه جرائم بهداشتی از مطالبات بازرسان محیط و کار در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه مانور سلامت نوروزی که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: تاکنون 101 نفر به بهداشت محیط و کار اضافه شده‌اند که این موضوع دستاورد طرح تحول است و خواستار حمایت‌های گوناگونی نظیر حمایت غذایی بازرسین بهداشت محیط و کار، اجرای بیمه سلامت، صدور زود هنگام کارت ضابطین غذایی، دادگاه ویژه جرائم بهداشتی بدون نوبت برای تصریح مطالبات بازرسین بهداشت و ارتقای سلامت هموطنان عزیزمان هستیم. 
 
وی عنوان کرد: در استان تهران حدود 86 هزار اماکن حساس داریم که اگر حواسمان نباشد می‌تواند منشا بیماری‌های اپیدمی خطرناک باشد که خوشبختانه با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و البرز شاهد پوشش خوبی در این منطقه هستیم. 
 
شریعتی اظهار داشت: بیش از 177 خودروی 190 با تجهیراتی نظیر دستگاه های نمونه برداری مواد غذایی، انجام آزمایش بررسی میزان نمک، میکروب، PH، بیش از 77 اکیپ نظارتی از خدمات مانور سلامت نوروزی است که تاکنون و در سال 95 بیش از 23 هزار کارت بهداشت صادر شده و بازرسان بهداشت برخوردهای لازم را با دست فروشان و سایر متخلفان در اماکن حساس خواهند داشت. 
 
وی بیان کرد: در سال 95 بیش از 24 مورد کلر سنجی و سلامت آب، کشف بیش از 30 هزار کیلو مواد غذایی فاسد و سایر فعالیت‌ها را در این عرصه داشته‌ایم که امیدواریم با حمایت‌های لازم از سوی متولیان شاهد سلامت مردم در ایام نوروز باشیم. 
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 56 هزار و 133 مرکز عرضه و فروش مواد غذایی، 27 هزار و 758 اماکن عمومی، یک هزار و 33 اماکن بین راهی مورد نظارت و ارزیابی بازرسان سلامت هستند که امیدواریم با حمایت‌های پیش روی وزارت بهداشت و تسهیل موارد قانونی شاهد ارتقای سلامت هموطنان کشور در تمام ایام سال باشیم. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار