معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: امسال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری پایگاه‌های نیکوکاری به جمع‌آوری کمک‎های مردم استان همدان می‌پردازند.

برپایی پایگاه‌های جشن نیکوکاری در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمشید محمدی گفت:مراسم معنوی و ملی جشن نیکوکاری با هدف احیا و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوع‌دوستی به عنوان یکی از ارزش‌های والای اسلامی و دست‌گیری از همنوعان نیازمند از 18 تا 20 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج و دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک‌های مردمی برای نیازمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار داشت: در جشن نیکوکاری امسال براساس سیاست‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزایش پایگاه‌های مستقر در سطح شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و این جشن ملی متناسب با فرهنگ بومی و ظرفیت‌های محیطی هر شهرستان برگزار خواهد شد.

محمدی افزود: همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری، طرح حامی‌یابی نیز برای جلب حمایت‌های خیران از ایتام و خانواده‌های مشمول طرح محسنین نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانوارهای نیازمند به کمک‌های حاصله از جشن نیکوکاری شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: تمامی کمک‌ها و درآمدهای جشن نیکوکاری امسال پیش از رسیدن سال نو در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان همدان افزود: برپایی ایستگاه‌های نقاشی و برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی با حضور گسترده مردم با هدف افزایش جلب مشارکت‌های مردمی در حاشیه جشن ملی نیکوکار در مجاورت پایگاه‌های اصلی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: در جشن نیکوکاری سال گذشته مردم استان همدان بیش از 9 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کردند که امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش مشارکت‌‍‌های مردمی برای دست‌گیری از نیازمندان باشیم.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.