رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تقویت تولید، خدمات مولد تولید و صادرات سه راهی است که بتوان مفهوم اقتصاد مقاومتی را در مقابل شوک‌های احتمالی به کار برد.

وابستگی اقتصاد به نفت بزرگترین کانون آسیب پذیری استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین شافعی امروز در نشست تخصصی کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی گفت: عدم درک یکسان از مفهوم اقتصاد مقاومتی یکی از مشکلات در ارایه راهکارها برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
رییس اتاق بازرگانی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی مدت‌هاست در کشورهای توسعه یافته با عنوان تاب آوری اقتصادی مطرح است.
 
وی بیان داشت: تاب آوری اقتصادی به این معناست که شوک‌های احتمالی وارده به اقتصاد را پیش بینی و چگونگی تاب آوردن بر شوک‌ها را تبیین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: همچنین تاب آوری اقتصادی یعنی اینکه بعد از این مراحل واکنش های مناسبی در مقابل این شوک ها داشته باشیم.
 
وی افزود : کشورهای غیر توسعه یافته در اثر هر شوک اقتصادی فرصت های رو به جلو را از دست می دهند.
 
شافعی با بیان اینکه شوک بر اقتصاد می تواند مثبت یا منفی باشد، تصریح کرد: ما حتی در شوک مثبت که نمونه ان افزایش بی سابقه قیمت نفت در چند سال گذشته بود، دچار مشکل هستیم.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: بعد از افزایش قیمت نفت و به دست امدن درآمدهای رویایی در دولت قبل ما نه تنها از این موقعیت استفاده نکردیم، بلکه تا موضوع تحریم مطرح سد، وارد مرحله بحران شدیم و چون برنامه نداشتیم، بحران تبدیل به تهدید شد.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین کانون آسیب پذیری اقتصاد ما وابستگی به نفت است بیان داشت: تقویت تولید، تقویت خدمات مولد تولید داخل و صادرات سه راهی است که بتوان مفهوم اقتصاد مقاومتی را در مقابل شوک های احتمالی نگه داریم.
 
وی افزود: افراد در محافل، تولید را در ردیف اول دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان می‌کنند، اما اینکه چه حرکتی به سمت آن شده است، جای سوال دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار