510 هزار فقره پرونده در دادگستری مازندران 11 ماه امسال در دادگستری مازندران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب ساری در نشست با خبرنگاران گفت: پرونده های وارده به اداره کل دادگستری مازندران در 11ماه امسال، ۵۱۰ هزار فقره پرونده است.

وی افزود: شمار پرونده های تشکیل شده در دادسراهای استان ۱۵۳ هزار و ۲۹۵ فقره پرونده بوده که ۱۶۲ هزار و ۲۴۴ فقره مختومه شده در عین حال پرونده های رسیده به دادگاه ها جزایی استان بیش از۱۰۶ هزار فقره بوده که ۱۰۷ هزار و ۳۳۸ فقره مختومه شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: ۱۶۶ هکتار اراضی ملی به ارزش ۱۹۷ میلیارد تومان خلع ید و به دامان منابع طبیعی بازگردانده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه در دادگاه های عمومی ۱۸۷ هزار و ۶۵۲ پرونده وارده داشتیم، که ۹۶ هزار و ۲۶۲ فقره مختومه شده ، افزود: در محاکم خانواده استان ۲۱ هزار و ۸۴۶ فقره پرونده وارد شد که ۲۳ هزار و ۴۷۹ فقره مختومه شده است.

حجت الاسلام جعفری درباره شمار پرونده های رسیده به شورای حل اختلاف ، گفت: ۱۴۱هزار و ۳۶ فقره پرونده به این بخش وارد شد که ۱۳۶ هزار و ۶۳۳ مورد آن مختومه شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این زمین خواری ۱۹۷میلیارد تومان بوده است، افزود: در بحث تغییر کاربری و بحث اراضی هم امسال بیش از هزار و ۱۱۳ مورد پرونده تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ساری با بیان اینکه شماری از پرونده های تغییر کاربری که از سوی جهاد کشاورزی گزارش شد ، تبدیل به پرونده قضایی شده است، افزود: برای بخشی از آن ها در اعمال و اجرای ماده ۱۰ ، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.