قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات به بیش از 23 هزار واحد راکد و نیمه فعال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا رحمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی مشگین شهر گفت: به ۲۳ هزار و ۵۴۴ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی راکد و نیمه راکد در قالب طرح رونق تولید امسال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: در کل کشور ۱۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که هفت مورد در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین این پروژه تسهیل و رفع موانع تولید است و در بین تمامی طرح‌های اقتصاد مقاومتی این طرح به عنوان طرح برتر در کشور انتخاب شده است.

رحمانی تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در سال‌های گذشته تحریم و افزایش ناگهانی نرخ ارز موجب شده بود بسیاری از واحدهای تولیدی خرد و متوسط دچار مشکل شوند که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توانست مشکلات بخش اعظمی از واحدها را رفع کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:هر چند ادعا نداریم که این تسهیلات مشکلات صنعت کشور را رفع کرده اما در ستاد تسهیل ۱۶ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که به دلیل ثبت آن در سامانه امکان خطا و انحراف بسیار اندک است.

رحمانی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که توانمندی خود را به شکلی به کار بگیریم که بتوانیم آسیب‌پذیری را کاهش دهیم و در واقع این رویکرد در ستاد تسهیل دنبال شده است.

وی افزود: سال آینده نه تنها ستاد تسهیل ادامه کار می دهد، بلکه نوسازی صنایع، ایجاد واحدهای تولیدی جدید و تجهیز واحدهای تولیدی را پیش‌بینی کردیم.

وی تاکید کرد: ضروری است طرح‌ها در شهرستان‌ها با سرعت بررسی شود تا زمانی که در فرودین ماه ستاد دوباره فعالیت خود را از سر گرفت بدون فوت وقت بتوان تسهیلات را پرداخت کرد و انتظار می‌رود طرح‌هایی که توجیه‌پذیر هستند در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.