پارک موزه دفاع مقدس فضایی مناسب برای اشاعه فرهنگ انقلابی است و در آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد.

پارک موزه دفاع مقدس مهم‌ترین مجموعه فرهنگی تاریخ معاصر در استان سمنان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان درباره آخرین وضعیت روند ساخت پارک موزه دفاع مقدس گفت: برای ساختن پارک موزه سمنان از بهترین تجربه‌های موزه آرایی و بهترین آموزه‌های نسل پنجم موزه سازی دنیا استفاده‌ شده تا محلی برای تفریح خانواده‌ها و یادگیری و فرهنگ‌سازی به نسل بعدی و همچنین باقیات‌صالحاتی عظیم برای بانیان به همراه داشته باشد.

وی افزود: پارک موزه دفاع مقدس می‌تواند مهم‌ترین و حساس‌ترین مجموعه فرهنگی تاریخ معاصر در استان باشد که در راستای فرهنگ‌سازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بنابراین باید از این ظرفیت ایجادشده به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار سمنان درباره لزوم بهره‌برداری از این پروژه عظیم فرهنگی گفت: این پارک موزه تحقق اصلی شعار مقدس کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است زیرا رزمندگان از فرهنگ غنی جهاد و شهادت عاشورا بهره بردند و این مکان معنوی می‌تواند پیامشان را به نسل جوان ایران اسلامی منتقل کند.

خباز بابیان اینکه وظیفه ما ادامه دادن راه امام حسین (ع)، حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و فاطمه زهرا (س) است، ابراز داشت: شهادت سیر ملوکانه در مسیر حب اهل‌بیت (ع) است و از این منظر تمسک به اهل‌بیت (ع) نوعی ادامه دادن راه شهدا محسوب می‌شود که خوشبختانه تمامی این موارد در مجموعه پارک موزه دفاع مقدس گنجانده‌شده است.

وی جوانان را مخاطبان اصلی این پارک موزه دانست و افزود: جوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشور نقش اصلی را در تعیین هویت ایران اسلامی در آینده بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.