كميسيون حقوقی و بين الملل دبيرخانه تشكل‌های شاهد و ايثارگر بیانیه‌ای را به مناسبت روز شهید منتشر کرد.

بیانیه كميسيون حقوقی و بين الملل دبيرخانه تشكل‌های شاهد و ايثارگر به مناسبت روز شهید
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، كميسيون حقوقی و بين الملل دبيرخانه تشكل‌های شاهد و ايثارگر بیانیه‌ای را به مناسبت روز شهید منتشر کرد.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

امام خمینی(ره) به عنوان مقتدا و الگوی شهیدان انقلاب شکوهمند سال 1357 ایران و شهدای جنگ تحمیلی، نقشی عظیم در فرماندهی و هدایت نیروهای شهادت طلب و احیای فرهنگ استقلال طلبی، آزادی خواهی ایران را بر عهده داشتند.

فرهنگ شهادت طلبی با ایجاد تحولی درونی در جامعه، اخلاق فردی، دینی و اجتماعی آنان را به سوی آگاهی، رشد و بالندگی جهت داد و با ایجاد تحول فکری و روحی و معنوی در درون جامعه، نوعی پویایی به دیپلماسی دفاعی و بازدارندگی بخشید.

ایران اسلامی در پی تجاوز ناجوانمردانه عراق با پشتیبانی و توطئه دیگر کشورهای دنیا در سال 1358پس از انقلاب سال 1357 مورد حمله قرار گرفت و در این جنگ نابرابر هزاران شهید و جانباز برای دفاع از میهن خود، جان خود را تقدیم کردند. این موج آزادی خواهی و استقلال طلبی از  اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) نشأت گرفت و  با شهادت حقانیت و مظلومیت کشور ایران نزد افکار عمومی بین المللی روشن گردید به گونه‌ای که از رهگذر بازشناسی جهانی آرمان‌های والا و اهداف مقدس انقلاب، ملت‌های آزاده و آزادیخواه به ارزش‌های انسانی و الهی نهضت پی خواهند برد.

روحیه و اراده مصمم حق جویان و شهادت طلبان و وحدت و عزم انقلابی مردم موجب پیروزی خون بر شمشیر و برتری سلاح ایمان بر سلاحهای مادی قدرتهای منطقه‌ای و جهانی را فراهم آورد، فرهنگ مشارکت پذیر ارتش بیست میلیونی با تکیه به مُوت اختیاری و آگاهانه، دشمنان کشور ایران را از فکر تهاجم دوباره باز داشت. چراکه عنصر مرگ آگاهی، دلاور مردان را قادر به مواجهه با دشمنان تجاوزگر می‌نماید و با توجه به ناتوانی دشمن در استیلا بر روح و دل این ایثارگران جان باخته، دشمن را مجبور به پذیرش هزینه‌ای گزاف در مقابل نفع اندک خواهد نمود و او را از اندیشه اشغال سرزمین مان باز خواهد داشت.
 
یاد و خاطره هزاران شهید و جانباز جان برکف وطن گرامی باد

عليرضارجايی سخنگوی كميسيون حقوقی وبين الملل دبيرخانه تشكل‌های شاهد و ايثارگر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار