استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات با هدف توسعه حوزه‌های مختلف در کشور/ ۵ درصد اقتصاد کشور به وسیله فناوری اطلاعات تأمین می‌شود

رییس فضای مجازی کشور گفت: باید از ظرفیت فناوری اطلاعات برای رشد حوزه‌های مختلف در کشور استفاده شود و امروزه ۵ درصد اقتصاد ایران در مقوله ICT تأمین می‌شود.

استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات با هدف توسعه حوزه‌های مختلف در کشور/ ۵ درصد اقتصاد کشور به وسیله فناوری اطلاعات تأمین می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروز‌آبادی رئیس مرکز فضای مجازی ایران صبح امروز در حاشیه بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به فضای ICT اظهار داشت: فضای فناوری اطلاعات یک رابطه‌ای بین فضای واقعی و مجازی و عقلانیت جدیدی را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: در این راه کامپیوتر‌ها نقشی اساسی در توسعه فضای مجازی و اطلاعات داشته و اکنون اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته، بطوریکه این فضا در همه مراحل اطلاعاتی در نحوه پایش، پردازش، ذخیره‌سازی اطلاعات، توزیع و بهره‌برداری تأثیرگذار است و بیش از ۵ هزار میلیارد دلار بازار اقتصادی درست کرده و این رشته سالیانه از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

فیروز‌آبادی گفت: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات در کنار توسعه پردازشگر‌ها درست شده است و این تکنولوژی به عنوان یک ابزاری برای بشر است و تأثیرات زیادی بر مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: حوزه فناوری اطلاعات سبب تحولات بزرگی در نظام معماری شده است بطوریکه میلیارد‌ها پایانه و اپلیکیشن در اختیار مردم قرار گرفته است. 

رییس فضای مجازی کشور عنوان کرد: اپراتور‌ها و پایانه‌ها درآمد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات کسب می‌کنند که با فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم باید موانع این حوزه در دانشگاه‌های کشور برطرف شود تا توسعه آن با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: در صنعت شبکه ملی اطلاعات حوزه فناوری اطلاعات توسعه باید پیدا کند و این رشد باید بر اساس نیازهای کشورمان انجام شود.

ارائه ۶۳ مقاله و ۵۴ پوستر در کنفرانس کامپیوتر ایران
در ادامه مراسم اسدی دبیر علمی کنفرانس گفت: ۱۱ شاخص علمی و ۱۰۰ کمیته علمی در این دوره ما را همراهی کردند و ۱۸ نشست علمی و کارگاه‌های آموزشی در این دوره قرار است انجام شود.

وی گفت: ۶۳ مقاله عادی و ۵۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و ۱۵ مقاله برتر در مجله علمی – پژوهشی انجمن کامپیوتر دانشگاه شریف به چاپ می‌رسد.

لزوم فراهم ساختن زیر‌ساخت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات
در ادامه مراسم حبیبی رییس کنفرانس دو سالانه ملی ایران گفت: ما باید برای رشد کشور زیر‌ساخت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و دسترسی مردم به آنها را فراهم کنیم و به نظر من فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. 

جذب نخبگان در حوزه فناوری اطلاعات
بدخشان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف گفت: در یک زمانی دانشجویان ممتاز جذب رشته‌ای خاص می‌شدند، اما امروزه افراد مستعد و نخبه وارد حوزه کامپیوتر شده و همین امر سبب پیشرفت زیادی در تکنولوژی فناوری اطلاعات در کشور شده است.

وی گفت: افراد نخبه خدمات بسیار درخشانی و خارج از مدرک تحصیلی‌شان به کشور ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار