غذاهای سالم برای سفر کدامند؟

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص مسمویت غذایی در سفرهای نوروزی هشدار داد و گفت: غذاهای همچون کباب کوبیده، الویه و غذاهای آبکی بسیار فساد پذیر هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر زهرا عبدالهی با بیان این که در ایام عید، سفرهای نوروزی به اوج خود می رسد، گفت: توجه به تغذیه و مواد غذایی مصرفی در سفر بسیار مهم است و با رعایت چند نکته ساده می توان از سفر خود بیشترین لذت را برد.

وی ادامه داد: یکی از مواد غذایی مهم و حساس، آب مصرفی است. از آب چشمه، نهر و رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنید. همیشه آب های بطری بسته بندی شده همراه داشته باشید و باقیمانده آب بطری ها را در پشت شیشه و زیر تابش نورخورشید قرار ندهید. اگر از سلامت آب در جایی بی اطلاعید، آن را بجوشانید و بعد مصرف کنید. وی، در خصوص مصرف غذا در طول سفر افزود: خوردن غذاهای شور که غالبا در رستوران های بین راهی، غذاهای کنسروی، انواع فست فودها وجود دارد می تواند سلامت شما را به خطر اندازد.

اگر به مسافرت می روید، سعی کنید غذای بیرون را خیلی کم مصرف کنید. اما اگر مجبور شدید در رستوران غذا میل کنید، رستورانی را انتخاب کنید که ظاهر رستوران، وضعیت کارکنان آن و شرایط بهداشتی محیط مناسب و کارکنان آن کارت بهداشتی معتبر داشته باشند. در صورت مصرف مواد غذایی کنسروی قبل از مصرف 20 دقیقه بجوشانید و از مصرف کنسروهای بادکرده یا زنگ زده جدا خودداری کنید. توصیه می شود به جای سالاد و سبزی خوردن در رستوران ها که احتمال آلودگی آن زیاد است، ماست بخورید. یک راه ساده و مطمئن آن است که از منزل با خود گوجه فرنگی وخیار و لیمو ترش شسته شده همراه داشته باشید و در رستوران در کنار غذایی که سفارش می دهید نوش جان کنید.
 
منبع:تابناک
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.