در آئینی از آلبوم موسیقی هفت ترانه هنرمندان هم استانی رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان در این آئین، موسیقی را بخشی از فرهنگ بشریت دانست و گفت :یکی از آثار مهم موسیقی در جامعه حفظ وحدت و تقویت روابط اجتماعی اقوام ،قبایل با گویشها و لهجه های مختلف در کشور است.

دهبانی پور با اشاره به توانمندیهای بالای استان از جمله نیروی انسانی مستعد در حوزه هنر به ویژه در بخش موسیقی برای تولید آثار فاخر هنری افزود:همین توانمندیها موجب شد تا هنرمندان استان در سطوح ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و بخوبی در بخشهای مختلف هنری بدرخشند.

وی گفت: این اداره آمادگی دارد با وجود تنگناها و مشکلات و کمبود منابع مالی زمینه شکوفایی هنرمندان مستعد استان را در حوزه ها و بخشهای مختلف فراهم کند.

رئیس دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز هدف از تهیه این آلبوم را بازسازی و احیاء موسیقی سنتی استان برشمرد و گفت:سه ترانه از مجموع ترانه های این آلبوم بین استانهای کهگیلویه و بویراحمد ،فارس و چهارمحال و بختیاری به علت تشابه جغرافیای فرهنگی این استانها مشترک است.

هاشمی افزود :در این آلبوم هفت ترانه لری توسط خوانندگان برجسته استان از جمله علی مکارمی ،سعادت ایرج زاده ،بهروز اسدپور ،محمد پوردانشیان ،خسرو جریده نسب و حسین مدرس با آهنگسازی و تنظیم موسیقی مجتبی صادقی و کامبیز جهانبخش در اصفهان اجرا و ضبط شده اند.

وی با بیان اینکه اشعار این آلبوم توسط شاعران برجسته استان از جمله مسلم موسویان ،غلام محمد ملک زاده ،مهدی انصاری ،محمد سعید میرزایی و فریدون هاشمی سروده شده است گفت:ساخت و تهیه این آلبوم چهار سال طول کشید که 2 سال و نیم آن برای انتخاب و پالایش اشعار بکار رفته است.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.